به گزارش می متالز، رضا عبدلی اظهار کرد: با توجه به واگذاری بلوک سهام هپکو به ایمیدرو هنوز این مساله به نتیجه نهایی نرسیده و تکلیف شرکت مشخص نیست که زیر نظر سازمان خصوصی سازی هستیم یا ایمیدرو به طوری میتوان گفت در وضعیت برزخ قرار گرفته ایم.
وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی میگوید به ایمیدرو واگذار کرده است و ایمیدرو هم عنوان میکند که واگذاری قطعی است و باید مصوبه هیأت وزیران برای آنها ابلاغ شود و تاکنون از این مصوبه خبری نیست.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک بیان کرد: ما نتیجه این مسائل را از طریق وزارت صنعت پیگیری میکنیم و در مجموع وظیفه کارگر پیگیری این مسائل نیست که چه کسی سهام دار است بلکه مدیرعامل خود وظیفه دارد کار برای شرکت بیاورد، ضمانت نامه بانکی برای قراردادها دریافت کند که متأسفانه مدیریت نیز پاسخهایی مبنی بر عدم پاسخگویی سازمان خصوصی سازی و همکاری نکردن ایمیدرو را مطرح میکند.
عبدلی با بیان اینکه پیش از قرار گرفتن زیر نظر سازمان خصوصی سازی بسیاری از اقتصاددانان، وزرا و… علت نافرجامیهای شرکت هپکو را زیر نظر بخش خصوصی بودن، عنوان میکردند، گفت: پس از آن قرار شد که سهام این شرکت زیر نظر دولت باشد. اخیراً (۶۸ نفر) از نمایندگان کنونی در نامهای به وزارت صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند که نباید این کار انجام شود که در این راستا به نمایندگان استان نامهای مبنی بر بررسی وضعیت شرکت هپکو ارسال شد که اکنون که سهام هپکو به دولت بازگشته برای بازگشت این صنعت به چرخه تولید تلاش کنند تا شاهد سنگ اندازی های مجدد و واگذاری این شرکت به بخش خصوصی نباشیم.
وی در خصوص وضعیت پرداختی حقوق کارگران اظهار کرد: کارگران تنها حقوق فروردین را دریافت کردند و حقوق ۲ ماه اردیبهشت و خرداد ماه نیز به آنها پرداخت نشده است. هربار این مساله را از سوی مدیرعامل وقت شرکت پیگیری کردیم وعده پرداخت مطرح میشود که تاکنون هم خبری نشدهاست.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک افزود: هرچند معوقه بخشی از حقوقهای ۹۵، ۹۶ و ۹۷ نیز به تعدادی از پرسنل پرداخت نشده است.
به گفته عبدلی پس از گذشت شش ماه از روی کار آمدن مدیرعامل وقت کار چندانی از سوی وی مشاهده نشده است و تنها ۱۰ غلتک پیش از عید وارد شرکت شده و ۱۰ غلتک نیز اکنون در خط مونتاژ قرار دارد. عملاً چیزی تحت عنوان سفارش ساخت قطعات در شرکت نیامده است.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اراک گفت: در حال حاضر جمعیت کارگران شرکت نزدیک به ۸۰۰ نفر هستند که با توجه به کرونا به دستور مدیرعامل ۵۰ درصد در شیفتهای کاری حضور پیدا میکنند.
عبدلی عنوان کرد: بحث وزارت راه، سازمان راهداریها و شهرداریها برای ساخت ۲ هزار و ۴۰۰ دستگاه ماشین آلات توسط هپکو نزدیک به سه سال است که مطرح شده و تاکنون چیزی اتفاق نیافتاده است.
وی تاکید کرد: اگر واگذاری هپکو به ایمیدرو مشخص شود میدانیم که زیر مجموعه دولت هستیم و بازگشت این صنعت را به چرخه تولید شاهد خواهیم بود و شرکت میتواند کارهایی مربوط به شهرداریها و دهیاریها را انجام دهد. البته بسیاری از دستگاهها قدیمی هستند و نیاز به بازسازی دارد. در بعضی از قسمتها اگر کاری باشد با کمبود نیرو مواجه هستیم چراکه بعضی از پرسنل بازنشسته شدند. کارگران از مسوولین در خواست دارند که موضوع واگذاری به ایمیدرو هرچه سریع تر مشخص شود.