تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۸
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۱۱۴۲۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
طغیانی تاکید کرد:

تثبیت بازار ارز با کنترل سوداگری/ دولت دست به کار شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعتقاد به اینکه تثبیت بازار ارز با کنترل سوداگری امکان‌پذیر می‌شود، گفت: ثبات نرخ ارز در اولویت کاری مجلس است.
تثبیت بازار ارز با کنترل سوداگری/ دولت دست به کار شود

مهدی طغیانی

به گزارش می متالز، مهدی طغیانی با اشاره به افزایش لجام گسیخته قیمت ارز در کشور، گفت: توسعه بازارهای صادراتی، کنترل سوداگری در بازار ارز، ارائه تسهیلات به صادرکنندگان با هدف وارد کردن سرمایه خود به بازار و...  ازجمله اقداماتی است که بانک مرکزی و دولت باید در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به ثبات رسیدن نرخ ارز به صورتی که تغییر لحظه‌ای و روزانه نداشته باشد  در اولویت کاری مجلس است و در ادامه باید به سمت تقویت قدرت پول ملی رفت.

وی افزود: به دلیل تحریم‌ها صادرات نفتی و غیرنفتی کشور دچار مشکل شد و به در ادامه تامین ارز مورد نیاز کشور به سختی محقق می‌شود به همین دلیل بازار ارز دچار التهاب شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون ارز نرخ های متفاوتی مانند دولتی، حجاج، سنا، نیما و... دارد که باید ساماندهی شود، اضافه کرد: اگرچه برای واردات برخی از کالاهای اساسی ارز 4200 تومانی تخصیص داده می‌شود اما کالا، با قیمت ارز آزاد به دست مصرف کننده اصلی می رسد، بنابراین دولت باید هرچه سریعتر به دنبال ساماندهی این وضعیت باشد.

عناوین برگزیده