تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۰
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۴۲۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عصر امروز صورت گرفت:

نشست ویژه بررسی مشکلات حوزه مسکن / نیکزاد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و زمین‌های راکد، قیمت مسکن را متعادل می کند

می متالز - نشست ویژه نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با موضوع مشکلات حوزه مسکن عصر امروز برگزار شد.
نشست ویژه بررسی مشکلات حوزه مسکن / نیکزاد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و زمین‌های راکد، قیمت مسکن را متعادل می کند

به گزارش می متالز، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست عصر امروز(یکشنبه 8 تیرماه) که با موضوع بررسی مشکلات حوزه مسکن و افزایش اجاره بها برگزار شد به حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، بانک مسکن، بنیاد مسکن، انبوه سازان، بخش خصوصی و جمعی از نمایندگان در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست مذکور مشکلات حوزه مسکن از نظر سخت افزاری و نرم افزاری مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد؛ هر یک از دستگاه‌های مسئول در این زمینه گزارشی از برنامه های سازمان متبوعشان برای ساماندهی بازار مسکن ارائه کنند.

وی اظهار کرد: باید با وضع و اصلاح برخی قوانین، زمینه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، معاملات مکرر و زمین های راکد فراهم شود، به گونه ای که دریافت این مالیات‌ها از احتکار مسکن جلوگیری کرده و مانع سوداگری در بازار شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و انبوه سازان باید تمام تلاش خود را برای تولید انبوه مسکن به کار گیرند تا بتوان با افزایش ساخت مسکن و عرضه خانه های احتکاری به بازار، قیمت ها را متعادل کرد.

عناوین برگزیده