تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۵
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۴۲۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی خبر داد

برگزاری نمایشگاه‌ها با شیوه‌ای تخصصی

می متالز - صنعت نمایشگاهی یکی از صنایعی است که با شیوع ویروس کرونا با تلاطم و توقف کامل مواجه شد؛ با توقف فعالیت نمایشگاه‌ها تقویم نمایشگاهی نیز با تعطیلی همراه شد تا سالن‌های نمایشگاه بین‌المللی در سراسر کشور بدون جنب‌وجوش در سکوت فروروند.
برگزاری نمایشگاه‌ها با شیوه‌ای تخصصی

به گزارش می متالز، حال صنعت نمایشگاهی بعد از رکود ۴ماهه تمامی تمهیدات لازم را در نظر گرفته تا بار دیگر بتواند به روزهای پر از فعالیت خود بازگردد. در اولین قدم برای نخستین بار شاهد برگزاری نمایشگاه تخصصی «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» طی روزهای گذشته بودیم که این نمایشگاه با استقبال بسیاری مواجه شد. مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تبعاتی که شیوع ویروس کرونا برای صنعت نمایشگاهی داشت از برنامه‌ریزی برای آغاز به کار دوباره فعالیت نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

 بهمن حسین‌زاده با اشاره به سناریوهای مختلفی که برای  نمایشگاه‌ها تدوین شد، افزود: بااین وجود به دلیل حفظ سلامت جامعه و نیز مسوولیت اجتماعی که داریم توقف نمایشگاه‌ها تا رسیدن به شرایط بهتر ادامه یافت. با حصول شرایط مناسب و رایزنی با کمیته امنیتی اجتماعی ستاد مقابله با کرونا توانستیم با همکاری سرپرست وزارت صنعت مجوز برگزاری نخستین نمایشگاه را اخذ کنیم. وی تاکید کرد: ۴ پروتکل بهداشتی با همکاری هلال احمر، انجمن غرفه‌سازان، انجمن سایت‌داران و انجمن شرکت‌های نمایشگاهی  تدوین شد. در این پروتکل‌ها تمامی موارد برای بازدیدکنندگان، غرفه‌داران، سایت‌داران و مشارکت‌کنندگان مورد توجه قرار گرفته است. حسین‌زاده به برگزاری نمایشگاه تخصصی «جهش تولید و دستاوردهای مقابله با کرونا» در روزهای گذشته اشاره کرد که با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغ شده وزارت بهداشت در فضایی افزون بر ۷ هزار مترمربع برپا شد و در آن  محصولات و کالاهای مرتبط با پیشگیری و مبارزه با کرونا و آخرین  دستگاه‌ها و تجهیزات ضدعفونی تولید داخل به عنوان دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد و در معرض دید متخصصان قرار گرفت. وی با بیان اینکه همواره به دنبال ورود بازدیدکننده متخصص از نمایشگاه‌ها بودیم، تاکید کرد: بسیاری از نمایشگاه‌ها نیازمند بازدیدکننده متخصص هستند و برای بازدید عمومی نیستند، این در حالی است که پس از مدت‌ها به دلیل شیوع کرونا توانستیم این شرایط را ایجاد کرده تا تنها بازدیدکنندگان متخصص بتوانند برای آگاهی از آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان در مبارزه با کرونا  از این نمایشگاه بازدید کنند. وی بااشاره به برگزاری موفقیت‌آمیز این نمایشگاه  خاطرنشان‌کرد: ۱۵۰ شرکت دانش‌بنیان آخرین دستاوردها و تجهیزات خود را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند که شاهد انعقاد قرارداد هم بودیم؛ در این نمایشگاه  که با بیشترین تدابیر بهداشتی برگزار شد، از سفرا و رایزنان اقتصادی سایر کشورها برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد تا زمینه‌سازی برای صادرات این دستاوردها در مقابله با کرونا فراهم شود.

 مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه تاکید کرد: با توجه به تجهیز نمایشگاه بین‌المللی تهران به دستگاه‌های ضدعفونی و تجهیزات مقابله با بیماری کرونا، قرار است از ۱۲ تیر همه نمایشگاه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود. بر این اساس  برای برگزاری ادامه نمایشگاه‌ها نیز ثبت‌نام آنلاین، منع ورود  بازدیدکنندگان عمومی و حضور متخصصان با دعوت از سوی شرکت‌ها، تقسیم‌بندی افراد برای حضور در نشست‌های رودررو، آموزش پرسنل حراست و هلال‌احمر مستقر در نمایشگاه، توزیع بسته‌های ضدعفونی‌کننده و اقلام مبارزه با کرونا بین شرکت‌کنندگان، لغو بلیت‌فروشی در ورودی نمایشگاه بین‌المللی و عبور از تونل مخصوص برای ضدعفونی افراد از جمله تمهیدات اندیشیده شده است. به گفته وی، با تغییراتی که در جدول برگزاری نمایشگاه‌ها صورت گرفته، ۱۲ تیر شاهد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی در و پنجره و صنایع وابسته خواهیم بود و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان تیر شاهد برگزاری ۶ نمایشگاه خواهیم بود. مدیر عامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا، صنعت نمایشگاهی کشور نزدیک به ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال زیان کرده است، افزود: ۱۵۰ رسته شغلی به برگزاری نمایشگاه وابستگی دارند و  ۳۳ هزار فعال حاضر در این صنعت به همراه ۴۵۰ شرکت غرفه‌ساز، از شرایط یاد شده متضرر شده‌اند. با این حال امیدواریم با شروع به کار دوباره نمایشگاه‌ها شرایط بهتر شود و بتوانیم بخشی از این زیان را جبران سازیم. وی تاکید کرد: اگر نمایشگاه‌ها به تعویق بیفتد و با تاخیر برگزار شود امکان تحقق درآمدهای پیش‌بینی شده ایجاد خواهد شد. وی تاکید کرد: تقویم جدید برگزاری نمایشگاه‌ها در سایت شرکت بارگذاری شده  و نمایشگاه‌هایی را که بازدیدکننده عمومی بیشتری دارند، به آخر شهریور ماه موکول کرده‌ایم. این در حالی است که در سال جهش تولید برگزاری نمایشگاه‌ها می‌تواند در معرفی محصولات مختلف تولیدکنندگان و ورود این شرکت‌ها به بازار‌های صادراتی بسیار مهم باشد.  حسین زاده تاکید کرد: برنامه‌ریزی ما این است که در نمایشگاه‌های خارجی از جمله نمایشگاه واردات چین نیز حاضر شویم؛ سومین دوره این نمایشگاه در ماه نوامبر با حضور روسای جمهور کشورهای مختلف برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه دو پاویون خواهیم داشت که پاویون تجاری از سوی اتاق بازرگانی ایران و پاویون دولتی از سوی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار خواهد شد؛ جالب است بدانید چین سالانه بالغ بر ۲۱۰۰ میلیارد دلار واردات دارد که هدف‌گذاری ما کسب بازار ۸ میلیارد دلاری در این کشور است. وی در خصوص برگزاری اکسپو دبی گفت: نمایشگاه اکسپوی دبی یک سال به تعویق افتاده، اما با توجه به اینکه پیمانکار موردنظر را انتخاب کرده‌ایم تمامی اقدامات فنی و عمرانی را برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه پیش می‌بریم.

عناوین برگزیده