تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۵۵
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۱۱۴۵۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
موسوی:

ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ مُسکن است /افزایش تولید، درمان قطعی گرانی

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ مُسکن است و نمی تواند مشکل گرانی کالاها را به صورت ریشه ای درمان کند.
ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ مُسکن است /افزایش تولید، درمان قطعی گرانی

علی موسوی

به گزارش می متالز، سید علی موسوی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از افزایش قیمت لوازم خانگی، گفت: در حال حاضر تورم، بیکاری و گرانی افسار گسیخته کالاها به اصلی‌ترین معضلات کشور تبدیل شده است، اگرچه نهادهای نظارتی مطرح می کنند که بر بازار نظارت داشته و با گرانفروشان برخورد می‌کنند اما تاثیر این نظارت بر قیمت کالاها قابل لمس نیست.

 

دولت و وزارت صمت به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کنند

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و وزارت صمت باید به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود کرده و از افزایش افسارگسیخته آن جلوگیری کنند، افزود: مجلس یازدهم در تلاش است با دعوت از وزرا و مسئولان اجرایی به وضعیت بازار سامان داده و مشکلات موجود را برطرف کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم درباره تاثیر اجرای طرح وزارت صمت مبنی بر ثبت قیمت لوازم خانگی در سامانه 124 بر بازار، اضافه کرد: اگرچه ممکن است، اجرای این طرح‌ها مُسکن باشد اما نمی تواند مشکلات را به صورت ریشه ای درمان کند، تنها راهکار کنترل قیمت ها و جلوگیری از گرانی افسارگسیخته، رشد تیراژ تولید است زیرا با تحقق این امر عرضه افزایش می یابد.

 

جذب سرمایه گذار واحدهای تولیدی نیمه تعطیل را فعال می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل شده یا با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کنند، در صورت جذب سرمایه گذار و رفع موانع کسب و کار می توان بسیاری از مشکلات موجود از قبیل گرانی را رفع کرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد