تاریخ: ۰۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۷
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۱۴۵۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

نوسانات ارز اگر به ثبات نرسد، تولید را فلج می‌کند

می متالز - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: درحال حاضر نوسان نرخ ارز باعث دست به عصا راه رفتن تولید در خراسان رضوی شده است.
نوسانات ارز اگر به ثبات نرسد، تولید را فلج می‌کند

به گزارش می متالز، حسن حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در جمع اصحاب رسانه و در آستان روز ملی صنعت، با بیان اینکه دموکراسی و سیستم اداری بانک‌ها به سختی به تولیدکنندگان تسهیلات می‌دهند، گفت: مشکلات حوزه تولید بین ۳۵ تا ۴۰ درصد به بانک‌ها مربوط می‌شود و تعطیلی اخیر بیشتر واحد‌های تولیدی بخاطر کرونا بوده نه مشکلات بانکی.

او با اشاره به نامگذاری هرسال با شعار افزایش تولید و پیشرفت اقتصادی افزود: با وجود گذشت ۹۸ روز از سال ۹۹ که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است شاهد رقم زدن انگیزه‌ای برای وقوع این جهش نبوده ایم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید بر تاثیر گذاری اصحاب رسانه در حمایت از صنعت و معدن ادامه داد: آگاهی بخشی به طیف گسترده مخاطبان و کمک به بهبود وضعیت تولید از وظایف خبرنگاران است و می‌توانند بستر سرمایه گذاری را در بخش تولید فراهم کنند.

حسینی با اشاره به رشد ۱۳/۵ درصدی اشتغال استان در سال ۹۸ بیان کرد: این اتفاق نتیجه اعتماد استاندار به مردم و بخش خصوصی است و چنانچه حمایت بیشتری از پروژه‌های دیگری که در بخش مثلث اقتصادی فعالیت می‌کنند صورت بگیرد می‌توانیم شاهد تحول اقتصادی کلانی در کشور باشیم.

او با بیان اینکه اکنون در شرایط اوضاع متلاطمی در بخش اقتصاد هستیم تصریح کرد: ثبات اقتصادی ما روز به روز تغییر می‌کند، برای بحث تولید که گاه چندین ماه نیاز به زمان داریم این پروسه زمانی و تغییرات آن به تولید ضرر وارد می‌کند.

نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت کشور تاکید کرد: این تلاطم‌ها مربوط به یک بخش خاص نیست و تا زمانی که حاکمیت سرمایه‌های ملی خودش را تضعیف می‌کند شاهد وقوع این نوسانات در بخش‌های مختلف خواهیم بود.

حسینی با بیان اینکه دولت گمان می‌کند مردم متوجه مسائل حاد مملکت نمی‌شوند اظهار کرد: مردم ما همه چیز را درک می‌کنند و نباید سکوت آن‌ها را که نشانگر نجابت، تحمل و عشق آن‌ها به کشورشان است دلیل بر عدم درک آن‌ها تصور کرد.

او افزود: تا زمانیکه دولت بخش خصوصی را به رسمیت نشناسد امکان ندارد اتفاق خاصی در کشور صورت بگیرد و تمام رویداد‌های بدی که در حوزه اقتصاد شاهد آن هستیم بخاطر تخریب بخش خصوصی است.

عناوین برگزیده