تاریخ: ۱۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۴۲۳
کد خبر: ۱۱۴۷۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
وزیر راه شهرسازی در مراسم انعقاد تفاهمنامه سرمایه گذاری در خط دوم ریلی سنگان-بافق اعلام کرد:

کاستی های زیرساخت های لجستیک برطرف می شود

می متالز - آیین امضای تفاهم نامه مشارکت و سرمایه گذاری در احداث خط دوم ریلی سنگان – بافق با حضور جمعی از مسئولان عالی کشور برگزار شد. در این مراسم از این پروژه 8 هزار میلیارد تومانی به عنوان شاخص ترین خط ریلی کشور نام برده شد و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از نقش ایمیدرو در جایگاه "تسهیل گر" قدردانی کردند.
کاستی های زیرساخت های لجستیک برطرف می شود

به گزارش می متالز، وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهم نامه مشارکت و سرمایه گذاری در احداث پروژه فوق که در حل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: با حرکت جهشی سعی داریم کاستی‌های بخش لجستیک و زیرساخت حمل و نقل را رفع کنیم اگرچه در این فرایند، با مزاحمت‌های دشمنان مواجه هستیم.

محمد اسلامی با اشاره به تفاهمنامه راه‌آهن با شرکت های سرمایه گذار سنگان برای ساخت ۸۰۰ کیلومتر خط دوم ریلی با اعتبار 8 هزار میلیارد تومان در شرق کشور، افزود: این خط موجب می‌شود ظرفیت 7 میلیون تنی جابجایی بار در این منطقه معدنی به ۲۰ میلیون تن افزایش یابد.

اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات توسعه ای ایمیدرو به عنوان تسهیل گر این پروژه بزرگ ریلی، گفت: ظرفیت جابجایی بار از سنگان به سمت نقاط مصرف (شرکت های معدن و صنایع معدنی) که تا هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه را طی می‌کند، افزایش می یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت خط دوم این محور ریلی درست ترین تصمیم را گرفتیم، گفت: این مسیر ریلی جدید با سرمایه گذاری شرکت داخلی ساخته می شود و خبری از خارجی ها نیست.

 

سنگان – بافق؛ شاخص ترین خط ریلی شرق کشور

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم گفت: این خط ریلی، شاخص ترین خط ریلی شرق کشور است و به مسیر بندر شهید رجایی متصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه از اقدامات ایمیدرو در احداث این پروژه قدردانی می کنیم، ادامه داد: مسیر فوق به طول ۸۰۰ کیلومتر و با اعتبار ۸۰۰۰ میلیارد تومان ساخته می‌شود. شرکت تامین و توسعه زیرساخت های شرق به عنوان یکی از مجموعه های تابعه ایمیدرو با شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، تفاهمنامه "مشارکت در سرمایه گذاری خط دوم راه آهن سنگان-تربت حیدریه-جندق-بافق" و همچنین "حمل ریلی مواد اولیه معدنی و محصولات صنایع معدنی سنگان" را امضا کردند. طبق این تفاهمنامه ایمیدرو به عنوان تسهیل گر عمل خواهد کرد. از سوی دیگر شرکت های فعال در مجتمع معدنی سنگان نیز به عنوان سرمایه گذار پروژه شناخته می شوند.

طبق مفاد این سند، تامین مالی 70 درصد از این پروژه از سوی سرمایه گذاران سنگان(فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و شرکت های تابعه این فولادسازان) و طی چارچوب زمان بندی و توافق با راه آهن انجام خواهد شد. همچنین مسئولیت حمل محصولات مجموعه معدنی سنگان برعهده شرکت راه آهن است. طبق این تفاهمنامه، ‌تامین تجهیزات مکانیزه نیز برعهده شرکت راه آهن جمهوری اسلامی قرار دارد. طرفین این تفاهمنامه مقرر کرده اند در ماه های آتی شرایط تبدیل آن به قرارداد را فراهم آورند.

مجتمع سنگان برنامه تولید 17 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله را در دستور کار دارد. این مسیر ریلی زمینه انتقال محصولات تولید سنگان به شرکت های مبارکه، فولاد خوزستان، فولاد کاوه جنوب و ... را فراهم خواهد کرد.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده