تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۱۱۴۸۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۰ واحد صنعتی راکد درکهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گردد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده و برای تحقق شعار «جهش تولید» ،۴۰ واحد صنعتی راکد استان در سال جاری فعال شده و به چرخه تولید برمی گردد.
۴۰ واحد صنعتی راکد درکهگیلویه و بویراحمد به چرخه تولید باز می‌گردد

به گزارش می متالز، سالار حسین پور اظهار داشت: از این تعداد ۲۰ واحد صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی استان و ۲۰ واحد دیگر خارج از نواحی و شهرک های صنعتی استان قرار دارند.

وی افزود: همچنین فعال کردن خالی ۱۰ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان و ۱۰ واحد صنعتی خارج از شهرک ها در دستور کار امسال این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: تعداد واحد های صنعتی در استان که قابلیت برگشت به چرخه تولید را دارند حدود ۹۰ واحد هستند و ۱۲۰ واحد صنعتی دیگر قابلیت برگشت به چرخه را ندارند به این معنی که هم اینک تنها سوله ای خالی یا در تملک بانک و موارد مشابه قرار دارند.

حسین پور ابراز داشت: میزان اشتغال واحد های فعال صنعتی در استان، پنج هزار و ۳۰۰ نفر بوده و اشتغال کل واحد های غیر فعال استان(قابل احیا و غیر قابل احیا) ۲ هزار و ۸۰ نفر است.

سال گذشته ۳۷ واحد تولیدی با اشتغال ۳۵۰ نفر و حجم سرمایه گذاری ۷۷۰ میلیارد ریال در این استان ایجاد شد.

سال ۹۸، تعداد ۱۷ واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان و ۱۴ واحد در خارج از شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد فعال شد.

همچنین سال گذشته، ظرفیت خالی ۱۸ واحد صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد افزایش داده شد.

۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد برخی از واحد های صنعتی در شهرک ها و برخی دیگر خارج از شهرک ها و نواحی صنعتی اند.

هم اینک ۳۳۰ واحد فعال صنعتی با حجم سرمایه گذاری بر اساس پروانه بهره برداری ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال وجود دارد.

عناوین برگزیده