تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۰۹
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۱۵۴۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

موانع داخلی؛ مانع دور زدن تحریم‌ها

می متالز - در طول سال‌های گذشته، کسب‌وکارهای داخلی همواره با تحریم‌های بانکی و مالی بین‌المللی زیادی دست ‌به ‌گریبان بوده و برای انجام کوچک‌ترین موارد بین‌المللی با مشکل روبه‌رو بوده‌اند. به‌نحوی‌که افراد، حتی در انجام ساده‌ترین امور شخصی که نیاز به پرداخت و تراکنش در کشورهای دیگر دارد با مشکل روبه‌رو شده و درانجام بخش زیادی از پرداخت‌های ضروری خود ناتوان هستند.
موانع داخلی؛ مانع دور زدن تحریم‌ها

به گزارش می متالز، حال در چنین شرایطی، بسیاری از شرکت‌ها کوشیدند تا موانع ایجادشده توسط تحریم‌ها را برطرف کرده و مانع تعطیلی کسب‌وکارهای داخلی شوند که مجموعه ایرانیکارت یکی از این شرکت‌ها به شمار می‌آید.‌ به گفته مدیرعامل این شرکت، امروزه شرایط به‌گونه‌ای است که جوانان و متخصصان کشور می‌توانند در رشته‌های گوناگون، همگام با متخصصان بین‌المللی رقابت کرده و بدون نیاز به مهاجرت، موقعیت‌های شغلی موجود در شرکت‌های معتبر در سراسر جهان را کسب کنند. مشابه رویکردی که هند و بنگلادش سال‌هاست از طریق آن ارزآوری به کشور خود را رونق بخشیده‌اند.

 آرمان ابراهیمی با بیان اینکه کماکان فعالیت این مجموعه‌ها از سوی هیچ ارگانی به رسمیت شناخته نمی‌شود و سازوکار قانونی برای آن تعریف‌نشده است گفت: همین موضوع منجر شده بخش بزرگی از کار این شرکت‌ها با ترس و نگرانی از محدود شدن یا ممنوع شدن فعالیت‌هایی همراه شود که فقط برای رفع موانع تحریم‌ها بوده است.  وی ادامه داد: مجموعه ایرانیکارت که در میان مجموعه‌های فعال در این حوزه بیشترین سابقه‌ فعالیت را دارد، اخیرا در نامه‌ای خطاب به بانک مرکزی جمهوری اسلامی و دیگر ارگان‌های ناظر و مسوول، درخواست کرده که چارچوب قانونی مشخص کرده تا این حوزه کاری، زیرپوشش مستقیم یکی از ارگان‌های مربوطه قرار گیرد.

عناوین برگزیده
لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید
«بهرام شکوری» رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران در نشست «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب با فعالان اقتصادی:

لزوم تغییر حکمرانی در حوزه معدن/ مهم‌ترین ظرفیت اقتصادی کشور چیست؟ / ۹۸ درصد ظرفیت‌های معدنی کشور را حبس کردیم/ آقای پزشکیان شما آخرین امید مردم ایران هستید و طرحی نو در اندازید

پرطرفدارترین عناوین