به گزارش می متالز، ایتالیا با تصویب این اقدام به آلمان و فرانسه برای کمک به صنعت خودرو که به دلیل شیوع کرونا بحران زده است، میپیوندد. با این حال برخلاف برلین و پاریس که تمرکز بستههای کمکی خود را بر حمایت از خودروهای پاک قرار دادهاند، رم همچنین خودروهای احتراقی با استاندارد یورو ۶ را نیز در این برنامه گنجانده است؛ چراکه خودروهای هیبریدی و برقی هنوز جای پای محکمی در بازار ایتالیا ندارند. در سال گذشته، خودروهای برقی تنها سهمی ۵/ ۰ درصدی را از کل تقاضا برای خرید خودرو در ایتالیا به خود اختصاص دادند و خودروهای هیبریدی نیز سهمی ۱/ ۶ درصدی را در این بازار داشتند. رم قرار است به خریداران خودروهایی با قیمت کمتر از ۴۰ هزار یورو، یارانهای سه هزار و ۵۰۰ یورویی اختصاص دهد.