تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۱۱۵۶۳۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
فیروزی نشست کمیسیون صنایع و معادن را تشریح کرد:

بررسی دلایل افزایش قیمت کالاها؛ از مسائل روانی تا تاخیر در تخصیص ارز موردنیاز تولید

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی دلایل گرانی کالاها در بازار در کمیسیون متبوعش خبر داد.
بررسی دلایل افزایش قیمت کالاها؛ از مسائل روانی تا تاخیر در تخصیص ارز موردنیاز تولید

نشست کمیسیون صنایع و معادن

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح نشست امروز(یکشنبه 15 تیر)کمیسیون متبوعش به حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونان وی در این جلسه اشاره کرد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بررسی دلایل افزایش بی رویه قیمت کالاها و وضعیت معیشتی مردم دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بود، افزود: آقای خیابانی گزارشی از وضعیت بازار، گرانی کالاها، ظرفیت معادن برای درآمدزایی، ضرورت جلوگیری از خام فروشی، تامین منابع ارزی موردنیاز، ماشین آلات تولید و... ارائه کرد، نمایندگان نیز نقطه نظرات خود را جهت رفع مشکلات بیان کردند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌های مطرح شده توسط نمایندگان درباره راهکارهای رفع مشکلات صنعت، تولید و بازار کارشناسی بود، به محور صحبت‌های سرپرست صمت اشاره کرد و ادامه داد: فضای روانی موجود در جامعه و تاخیر در تخصیص منابع ارزی و ریالی موردنیاز تولید از جمله دلایل نابسامانی های بازار کالا است که در صورت مدیریت این موضوعات قیمت ها منطقی خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: از آنجایی که معادن می تواند جایگزین درآمدهای نفتی شود، باید مسائلی مانند خام فروشی و تامین ماشین آلات موردنیاز معدن کاران و... موردتوجه قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است تمامی مشکلات بازار، صنعت، تولید و... با برگزاری یک جلسه کمیسون رفع نخواهد شد بنابراین نیاز است علیرغم برگزاری نشست های متعدد با مسئولان دولتی، نقطه نظرات بخش خصوصی نیز دریافت شود.

عناوین برگزیده