تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۵
بازدید: ۱۴۴
کد خبر: ۱۱۵۸۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دو دوره آموزشی قوانین امور گمرکی و سامانه جامع گمرک

می متالز - اتاق تهران دو دوره آموزشی با عناوین «قوانین امور گمرکی با رویکرد ترخیص کالا» و «سامانه جامع گمرک (EPL)» برگزار می‌کند.
دو دوره آموزشی قوانین امور گمرکی و سامانه جامع گمرک

به گزارش می متالز، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در ادامه برنامه‌های آموزشی خود در حوزه‌های مختلف، این بار دو دوره آموزشی را به حوزه گمرک اختصاص داده است؛ موسسه آموزش و توسعه منابع انسانی اتاق بازرگانی تهران به منظور آشنایی فعالان اقتصادی با قوانین و تشریفات گمرکی برای واردات و صادرات کالا و پرهیز از مشکلاتی مانند توقف و رسوب کالا در گمرکات، برگزاری دو دوره آموزشی «قوانین امور گمرکی با رویکرد ترخیص کالا» و «سامانه جامع گمرک (EPL)» را در برنامه آموزشی خود گنجانده است.

دوره آموزشی آنلاین قوانین امور گمرکی

این دوره آموزشی که با توجه به مشکلات عدیده واردکنندگان در فرآیند ترخیص کالا از گمرک متوقف برنامه‌ریزی‌ شده است، طی چهار ساعت آموزشی در روزهای 22 و 24 تیرماه از ساعت 16 الی 18 برگزار می‌شود.

نکات کلیدی قانون امور گمرکی، حقوق ورودی، کد HS و اصطلاحات کاربردی، رویه‌های گمرکی از جمله درحوزه‌های واردات قطعی، ورود موقت، ورود موقت جهت پردازش، مرجوعی، ترانزیت داخلی و ترانزیت خارجی و نیز مصادیق قاچاق کالا و اسناد مثبته از مباحثی است که در این دوره ارائه می‌شود.

دوره آموزشی سامانه جامع گمرک  (EPL)

هم‌چنین یک دوره آموزشی ناظر بر کارکردهای گمرک و قوانین و مقررات ناظر بر آن برای واردات و صادرات کالا، با عنوان «سامانه جامع گمرک» در برنامه آموزشی اتاق تهران قرار گرفته است که از 12مرداد ماه آغاز می‌شود. این دوره طی 12 ساعت آموزشی در روزهای دوازدهم، پانزدهم و نوزدهم مرداد ماه از ساعت 16 لغایت 20 برگزار می‌شود.

مقدمات اظهار کالا در گمرک، مانیفست و ترخیصیه الکترونیکی، ارزش‌گذاری کالا، اظهار کالا و بارگذاری اسناد، ارتباط گمرک با پایانه‌های حمل داخلی، فرآیند ورود و خروج کامیون در درب خروج، استعلام نیروهای انتظامی از سامانه گمرک، انبارهای مقصد و سامانه پس از ترخیص، ارتباط گمرک با سازمان‌های همجوار و سازمان‌های مجوزدهنده پرداخت الکترونیکی و ارتباط گمرک با بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی و تعیین منشأ ارز از جمله سرفصل‌های آموزشی در این دوره است.

علاقه‌مندان به حضور در این دوره‌های آموزشی برای ثبت‌نام باید به سایت موسسه آموزش به آدرس edu.tccim.ir قسمت دوره‌های آموزشی (دوره‌های کوتاه‌مدت) مراجعه کنند. با توجه به محدودیت ظرفیت، کلاس ها بر اساس تاریخ واریز وجه ثبت‌نام از سوی متقاضیان تشکیل خواهد شد. متقاضیان جهت دریافت اطلاعات بیشتر ‌می‌توانند با شماره تلفن‌های 88107732 و 88107723 تماس بگیرند.

عناوین برگزیده