تاریخ: ۱۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۹۰
کد خبر: ۱۱۶۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

رشد دلار و تهدید بزرگ بازار‌های موازی

می متالز - عدم رشد متناسب و متوازن سایر بازار‌ها از جمله بازار ارز، سکه و مسکن را می‌توان تهدیدی برای بورس دانست.
رشد دلار و تهدید بزرگ بازار‌های موازی

به گزارش می متالز، فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در خصوص تاثیر نرخ دلار بر بازار سرمایه گفت: صد در صد ارتباط مستقیم بین دلار و بازار سرمایه وجود دارد، شاید اغلب فعالان بازار این جهش و احتمال را که مانند دو هفته اخیر به صورت فزاینده بوده، کمتر دیده اند، لذا سقف پیش بینی بر این منوال گذاشته شده است. 


این کارشناس بازار سرمایه به یکی از تهدید‌های بزرگ برای بازار اشاره و اظهار کرد: عدم رشد متناسب و متوازن سایر بازار‌ها از جمله بازار ارز، سکه و مسکن را می‌توان تهدیدی برای بورس دانست. 

وی ادامه داد: اگر بازار‌های موازی رشد نکرده و یکه تازی بازار سرمایه را به طور کلی و واحد داشته باشیم، در نقطه‌ای به سرعت این نقدینگی احتمال خروج و ورود به سایر بازار‌ها را به منظور کسب انتفاع بیشتر تجربه خواهد شد. 

آقابزرگی خاطر نشان کرد: برخی صنایع در عین تهدید به عنوان فرصت از محدودیت‌های خواسته یا ناخواسته مانند تحریم به وجود آمده که صنایع پالایشی و پتروشیمی‌های جامد (گروهی که کمتر به صورت حمل و نقل دریایی در حوزه صادرات ورود دارند) را در بر می‌گیرد. 

وی افزود: شرکت‌های خودرویی و مرتبط با آن‌ها و نیز با توجه به محدودیت تعرفه‌ای و ورود ارزبری محصولات خودرو، ناخواسته از تهدید‌ها به عنوان فرصت استفاده کرده و در کنار صنایع غذایی که در شرایط روانی بحرانی هستند، جز صنایع لیدر و پیشرو قرار می‌گیرند.
عناوین برگزیده