تاریخ: ۱۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۳
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۱۱۶۱۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جزئیات تازه ای از حادثه معدن گیلانغرب به روایت رئیس سازمان صمت کرمانشاه

می متالز - محسن دارابی رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرگزاری کردپرس به تشریح جزئیات تازه ای از حادثه گازگرفتگی 7 معدنکار در معدن بیتومین گیلانغرب که منجر به فوت یک نفر شد؛ پرداخت.
جزئیات تازه ای از حادثه معدن گیلانغرب به روایت رئیس سازمان صمت کرمانشاه

به گزارش می متالز، محسن دارابی در این زمینه اظهار داشت: ساعت ۱۲:۴۵ دقیقه روز جمعه 13 تیرماه رئیس سازمان صمت شهرستان گیلانغرب طی تماسی خبر از وقوع یک حادثه در معدن قیر طبیعی هواره برزه گیلانغرب داد.

وی افزود: فورا طی تماسی با استاندار کرمانشاه ایشان را در جریان حادثه قرار دادم و فرماندار گیلانغرب و مدیرکل مدیریت بحران استانداری را نیز از وقوع این حادثه مطلع کردم.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه ادامه داد: مهندس بازوند فورا دستور اعزام 2 فروند بالگرد به منطقه جهت انتقال مصدومین احتمالی حادثه را دادند که این دو بالگرد سریعا همراه با مدیرکل مدیریت بحران استانداری و رئیس هلال احمر استان به منطقه اعزام شدند و این اقدام در کاهش لطمات این حادثه بسیار موثر بود.

وی ادامه داد: همچنین در آن لحظات اولیه به آقای عارف ابراهیمی رئیس خانه معدن استان و صاحب یکی از معادن آن حوالی زنگ زدم و از ایشان درخواست کمک کردم. با وجود اینکه محل حادثه در ارتفاع قرار دارد و دسترسی به آن دشوار است ولی کارگران معدن ایشان و افراد بومی خیلی سریع وارد عمل شدند و به کمک حادثه دیدگان شتافتند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه التهاب و دشواری آن لحظات اولیه را بسیار سنگین توصیف کرد و گفت: در تماس های اولیه عنوان کردند ۷ نفر از کارگران معدن کشته شده اند که واقعا بسیار وحشتناک و شوکه کننده بود.

وی ادامه داد: در نزدیکی گیلانغرب ابعاد ماجرا روشن تر شد. ابتدا دو نفر کارگران بر اثر از کار افتادن جت فن داخل تونل دچار گاز گرفتگی می شوند. سپس ۵ نفر کارگر دیگر برای کمک به همکاران خود وارد معدن می شوند که آن ها هم دچار گاز گرفتگی می شوند.

دارابی افزود: دو نفر دیگر در تونل می مانند و شروع به فریاد زدن می کنند.  در این هنگام کارگران معدن کناری و افراد بومی _که آن ها را مطلع کرده بودیم_ به آنجا می رسند و هر ۷ نفر کارگر حادثه دیده را از داخل تونل بیرون می کشند.

رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه ادامه داد: متاسفانه یکی از این عزیزان به دلیل شدت گازگرفتگی فوت کرد. دو نفر هم که بدحال بودند فورا به بیمارستان های قصرشیرین و گیلانغرب منتقل شدند که کمی بعد توسط دو بالگرد اعزامی از کرمانشاه همزمان از قصرشیرین و گیلانغرب به بیمارستان امام رضا (ع) و بیمارستان 520 ارتش جهت مداوای اورژانسی منتقل شدند. بعد از مداوای اولیه این دو بیمار برای بستری به بیمارستان امام خمینی منتقل شدند.
وی ادامه داد: خوشبختانه آقای نجفی پس از بهبودی کامل مرخص شد و آقای ملکی هنوز در آی سی یو بستری است که شرایط عمومی ایشان خوب و روبه بهبود است.
 رئیس سازمان صمت استان کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه حال بالینی 5 نفر بعدی پس از معاینه دقیق پزشکان خوب تشخیص داده شد و مرخص شدند.

دارابی خاطرنشان کرد: آقای بازوند استاندار کرمانشاه، آقای بالایی مدیرکل مدیریت بحران استانداری، کورش محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب و دکتر معتمدی رئیس هلال احمر استان در این حادثه خیلی کمک کردند که جای تقدیر بسیار دارد.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت