تاریخ: ۱۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۸
بازدید: ۱۵۸
کد خبر: ۱۱۶۲۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بازدید رییس سازمان صمت استان اردبیل از شهرک صنعتی شماره ۲

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل به همراه مدیر کل امور استانها وزارت صمت و هیات همراه در استان از شهرک صنعتی شماره ۲ بازدید کردند.
بازدید رییس سازمان صمت استان اردبیل از شهرک صنعتی شماره ۲

به گزارش می متالز، رامین صادقی گفت: بررسی مسائل و مشکلات پیش‌رو، و تصمیم‌گیری در خصوص رفع برخی موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین ایجاد چندین پروژه مهم در استان اردبیل، از جمله اهداف سفر مدیرکل هماهنگی امور استانهای وزارت صمت و هیات همراه به این استان است.

صادقی تصریح کرد: پس از بازدید از چندین واحد تولیدی درشهرک صنعتی و گروه صنعتی آرتا پلاست، با برگزاری این جلسات و بحث و تبادل نظر پیرامون سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در سطح استان امیدواریم با اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانیم این کار به مقصد برسانیم.

در ادامه جلسه، حسن پور مدیر کل امور استان ها اظهار داشت: دلیل حضور ما در استان اردبیل پیرو جلسه ای است که با حضور مقام عالی وزارت، استاندار و نیکزاد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در دفتر وزارت برگزار گردید و طی این جلسه مقرر گردید تا در راستای ایجاد و راه اندازی چندین پروژه مهم در اردبیل بررسی های لازم صورت گیرد.

عزیزی معاون امور اقتصادی استاندار نیز در این جلسه گفت: اردبیل استان نوپایی است و سازمان های توسعه ای، سرمایه گذاری خاصی در اردبیل انجام نداده اند چرا که سرعت چرخ بخش خصوصی با بخش دولتی متفاوت می باشد چون بخش دولتی بورکراسی خاص خودش را دارد و بخش خصوصی نیز صورت های مالی شفافی ندارد.

عزیزی با اشاره به اینکه استان اردبیل به ریل سراسری متصل خواهد شد و این هدف گذاری شده در رابطه با صنایع مرتبط با حمل و نقل هم یکی از زمینه های بسیار مهمی است که می شود روی آن سرمایه گذاری کرد.

وی افزود: انتظار استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی عمدتاً استقرار یک صنعت مادر در استان با مشارکت شرکت های هلدینگ می باشد و دیگر اینکه راه برون رفت استان از محرومیت در بخش صنعت، صنایع معدنی و قابلیت های موجود در پهنه های معدنی است.

در ادامه جلسه عبداللهی معاون سازمان ایمیدرو اظهار داشت: چهار پروژه مهم برای استان در نظر گرفته شده است که در همین راستا ۱۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد که یارانه این تسهیلات از طریق وزارت متبوع ومجوز لازم برای تامین تسهیلات آن از طریق بانک عامل و زمین را نیز از طریق شهرک صنعتی هماهنگ کردیم و اخیراً مقام عالی وزارت تاکید نمودند این پروژها در استان اردبیل عملیاتی شود.

عبد اللهی افزود: طرح ها مورد به مورد بررسی شده لذا زمینه مشارکت فراهم است و در این راستا لازم است تا سرمایه گذار برای مشارکت در طرح ها معرفی گردد.

در ادامه جلسه در خصوص امکان سنجی و مطالعه صنایع حمل ونقل ریلی، پیگیری طرح محدوده قزل اوزن، بحث ایجاد واحد قطعه سازی در مجموعه حدید مبتکران، انجام اقدامات اساسی و جذب سرمایه گذار برای طرح ها و پروژهای مهم استان از جمله موارد مهمی بود در جلسه بحث و بررسی شد.

عناوین برگزیده