تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۱۱۶۳۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقسیم سود 600 ریالی در مجمع «ومعادن»

می متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با حضور صاحبان سهام این شرکت برگزار و در آن 600 ریال به ازای هر سهم سود میان سهامداران تقسیم شد.
تقسیم سود 600 ریالی در مجمع «ومعادن»

به گزارش می متالز، مجمع عمومی عادی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با موضوع استماع گزارش هیات‌ مدیره و بازرس قانونی، تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به  29 اسفند 1398، انتخاب حسابرس و بازرس قانونی، انتخاب روزنامه کثیر‌الانتشار، تعیین حق حضور اعضای غیر موظف هیات مدیره و تعیین پاداش هیات مدیره با حضور 74 درصد از سهامداران در سالن تلاش تهران برگزار شد.

این مجمع با حضور رضا یزدخواستی رئیس هیات مدیره شرکت توسعه معادن و فلزات به عنوان رئیس مجمع آغاز شد و با قرار گرفتن نمایندگان شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین و صندوق سرمایه‌گذاری عشایر، مرتضی علی اکبری معاون مالی و اقتصادی ومعادن، یونس الستی، مدیرعامل شرکت ومعادن و حسابرس قانونی در جایگاه، رسمیت یافت.

یونس الستی در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، در خصوص عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1398، اظهار داشت: مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مجمع عمومی این شرکت: ماموریت این شرکت، سرمایه‌‌گذاری در معدن و صنایع معدنی است و بر این اصل تلاش داریم ارزش خلق کنیم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بالاترین ارزش سهم، رتبه شفافیت و خلق ارزش را در میان هم‌گروه‌ها داشته باشیم. چشم‌انداز شرکت نیز تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه‌گذاری در افق 1404 است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات خاطرنشان کرد: جمع دارایی‌های شرکت 103 هزار میلیارد ریال بوده که ۵۰ درصد رشد نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. همچنین درآمد شرکت در سال 1398 بیش از 25 هزار میلیارد ریال بوده که 36 درصد رشد نسبت به سال 1397 نشان می‌دهد.

الستی تصریح کرد: سود خالص هر سهم در سال گذشته 696 ریال بود که 16 درصد نسبت به سال 1397 رشد نشان می‌دهد. ضمن اینکه در سال 1397 ارزش بازار به بیش از 104 هزار میلیارد تومان رسیده بود که 578 درصد رشد نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد. البته 28 هزار میلیارد ریال سود حاصل از سرمایه‌گذاری‌ها در سال قبل بوده که 13 درصد نسبت به سال 97 کاهش دارد.

وی در خصوص برنامه‌های این شرکت در سال قبل عنوان کرد: در سال گذشته در زمینه تولید انرژی از طریق هلدینگ پویا انرژی فعال بودیم و نیروگاه‌های سمنان و شاهرود نیز به همین منظور بهینه‌سازی شدند. در سال جاری نیز چهار پروژه عمده را نیز پیگیری می‌کنیم. همچنین در سال گذشته به صورت جدی به مقوله اکتشاف با تشکیل یک کنسرسیوم اکتشافی وارد شدیم و با هماهنگی ایمیدرو، 13 پهنه اکتشافی به مساحت 58 هزار هکتار در اختیار این شرکت قرار گرفته است. از این میزان حدود 9 هزار و 200 هکتار آن به عنوان نقاط امیدبخش جهت انجام عملیات اکتشافی در نظر گرفته شده که امیدواریم تا پایان سال جاری 50 پروانه بهره‌برداری را اخذ کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با اشاره به ورود این شرکت به حوزه حمل و نقل، بیان کرد: یک شرکت حمل و نقل نیز برای احداث پایانه و اسکله تخصصی مواد معدنی تاسیس کردیم. طی توافقاتی که با سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفت، مقرر شد در سه فاز 60 هکتاری زمین در اختیار این شرکت قرار گیرد. ظرفیت این پایانه نیز 20 هزار تن بوده که 10 هزار تن برای واردات و 10 هزار تن برای صادرات در نظر گرفته شده است.

الستی در پایان خاطرنشان کرد: چندین پروژه مهم در شرکت‌های سرمایه‌پذیر شرکت ومعادن در سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در سال جاری نیز این روند با سرعت بیشتری ادامه خواهد یافت.

در ادامه مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، حسابرس قانونی و بازرس بندهای خود در زمینه صورت‌های مالی و گزارش فعالیت‌های هیات مدیره را قرائت کرد و مدیران این شرکت نیز پاسخ دادند.

در پایان مجمع ومعادن، صورت‌های مالی سال منتهی به 29 اسفند 1398 به تصویب سهامداران رسید. همچنین انتخاب سهامداران برای حسابرس قانونی و بازرس مستقل، موسسه آزموده کاران بود. ضمن اینکه روزنامه‌ دنیای اقتصاد  به عنوان روزنامه‌ کثیرالانتشار معرفی شد.

سود کلی شرکت 692 ریال به ازای هر سهم بود که با موافقت سهامداران، سود تخصیص یافته به سهامداران به میزان 86 درصد سود کلی و 600 ریال به ازای هر سهم تعیین شد.

عناوین برگزیده