تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۲۴۷
کد خبر: ۱۱۶۷۹۵
سرویس خبر : انرژی

نقش حیاتی ایران در تأمین یک‌سوم انرژی عراق

می متالز - عضو کمیسیون انرژی مجلس عراق دوشنبه شب گفت که نقش ایران در تولید حدود یک سوم حجم کل انرژی کشورش حیاتی است.
نقش حیاتی ایران در تأمین یک‌سوم انرژی عراق

به گزارش می متالز، «علی العبودی» در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تصریح کرد: عراق در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار مگاوات برق تولید می‌کند و ۱۲۰۰ مگاوات نیز از تهران وارد می‌کند.

وی افزود، همچنین با گاز خریداری شده از ایران ۵ هزار و ۲۰۰ مگاوات دیگر برق تولید می‌شود، بنابر این با توجه به این موضوع در صورت قطع واردات برق از ایران، چه اتفاقی خواهد افتاد.

این نماینده مجلس عراق اجرایی شدن قراردادهای شرکت زیمنس آلمان و “جنرال الکتریک” آمریکا را که در دولت‌های قبلی با عراق امضا کرده‌اند، دشوار خواند و گفت، وزارت برق عراق نمی‌تواند حقوق کارکنان خود را بپردازد، به همین دلیل چگونه می‌تواند هزینه اجرای این قراردادها را تامین کند.

این عضو پارلمان عراق برای پایان دادن به سردرگمی در تامین سوخت و مشکلات مالی مربوط به آن خواستار ادغام وزارتخانه‌های برق و نفت و ایجاد وزارت‌خانه انرژی شد و افزود، وزارت برق عراق بیش از ۱۴ میلیارد دلار به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی این کشور بدهکار است.

العبودی تصریح کرد، وزارت برق عراق با داشتن ۲۰۰ هزار کارمند بار سنگین مالی بر دوش دارد به طوری که از سال ۲۰۰۳ تاکنون هزینه جاری این وزارت‌خانه به ۶۳ میلیارد دلار رسیده است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت