تاریخ: ۲۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۱
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۱۱۶۷۹۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
سرگزی:

گسترش حریم و محدوده شهر تهران برای افزایش تولید مسکن/شهرک‌های اقماری برای مردم توجیه اقتصادی ندارد

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به افزایش جمعیت در پایتخت، باید حریم و محدوده شهر تهران جهت افزایش تولید مسکن افزایش یابد، از این رو به نظر من زیرساخت ها باید به صورت محیطی و افقی گسترش یابد و این راه کار نسبت به شهرسازی عمودی در اولویت بالاتری قرار دارد.
گسترش حریم و محدوده شهر تهران برای افزایش تولید مسکن/شهرک‌های اقماری برای مردم توجیه اقتصادی ندارد

به گزارش می متالز، محمد سرگزی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی دولت درباره تسهیل در صدور تراکم بیشتر برای افزایش تعداد واحدهای مسکونی، گفت: در شرایط کنونی دولت به دنبال آن است که از تمام راهکارهای موجود برای افزایش تولید مسکن در کشور به ویژه کلانشهرها استفاده کند، از این رو افزایش صدور تراکم یکی از این راه کار خواهد بود.

محمد سرگزی

نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی بر اساس قانون، دولت و شهرداری مجاز به افزایش محدوده و حریم شهر تهران بزرگ نیستند، اما به نظر من این قانون در وضعیت فعلی باید مورد اصلاح قرار گیرد و اراضی اطراف پایتخت از طریق منابع طبیعی در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن قرار گیرد.

 

برای افزایش تولید مسکن باید حریم و محدوده شهر تهران گسترش یابد

سرگزی افزود: با توجه به افزایش جمعیت در پایتخت، باید حریم و محدوده شهر تهران جهت افزایش تولید مسکن افزایش یابد، از این رو به نظر من زیرساخت ها باید به صورت محیطی و افقی گسترش یابد و این راه کار نسبت به شهرسازی عمودی در اولویت بالاتری قرار دارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: در هر صورت اگر ناگزیر شویم، چاره ای جزء افزایش صدور تراکم برای افزایش تولید مسکن نخواهد بود تا ظرفیت مسکن در کلانشهر تهران افزایش یابد، در غیر این صورت مردم به دلیل کمبود عرضه و افزایش تقاضا و به تبع آن گرانی مسکن دچار مشکلات بسیاری می شوند.

وی با اشاره به جایگاه و اهمیت ساخت شهرک های اقماری در افزایش میزان تولید مسکن در کشور، گفت: در شهرک های اقماری به دلیل نبود زیرساخت ها، غالبا مورد استقبال متقاضیان قرار نمی گیرد، از طرف دیگر به دلیل بالا بودن هزینه حمل و نقل و رفت و آمد مردم از شهرک های اقماری به کلانشهرها، این رویکرد برای آن ها فاقد توجیه اقتصادی خواهد بود.

عناوین برگزیده