تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۳
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۱۱۶۹۷۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
حسینی:

کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران نباید با یک نسخه پرداخت شود

می متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران به مساکن زیر ۷۵متر نباید با یک روش پرداخت شود، زیرا قیمت اجاره مسکن در مناطق مختلف پایتخت متفاوت است.
کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران نباید با یک نسخه پرداخت شود

سید البرز حسینی

به گزارش می متالز، سید البرز حسینی با اشاره به طرح دولت برای پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن، گفت: به نظر می رسد که این طرح دولت یک راه کار موقتی برای تقویت بنیه مالی مستأجران است و نمی توان از این طرح به صورت دائمی استفاده کرد، زیرا این رویکرد مشکل اساسی مردم را حل نخواهد کرد.

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به برنامه دولت برای ارائه کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران به مساکن زیر 75متر و در شهرهای دیگر به مساکن زیر 90 متر، افزود: تعبیر دولت از این محدودسازی این است که مستأجران تهرانی که به دنبال تأمین مسکن با متراژ بالای 75 متر هستند، از وضعیت مالی و اقتصادی بهتری  برخوردار هستند.

 

کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران نباید با یک روش پرداخت شود

وی ادامه داد: کمک هزینه ودیعه مسکن در تهران به مساکن زیر 75 متر نباید با یک روش پرداخت شود، زیرا قیمت اجاره مسکن در مناطق مختلف پایتخت متفاوت است. به طور مثال نباید کمک هزینه ثابتی را برای کل تهران در نظر گرفت، زیرا شاید آن مبلغ برای مسکنی در نقاط جنوبی پایتخت اثرگذار بوده اما همان مبلغ برای مناطق شمالی کم اثر باشد.

 

نسخه مدیریت بازار مسکن در کشور با مدل پایتخت نباید تدوین و اجرایی شود

حسینی گفت: نسخه مدیریت بازار مسکن در کشور با مدل پایتخت نباید تدوین و اجرایی شود، قطعا در اجرای پروژه های کلان، تمام شهرها و کلانشهرها باید دیده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: به طور حتم موضوع پرداخت کمک هزینه ودیعه مسکن در نشست این هفته کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

عناوین برگزیده