تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۱۱۷۱۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
در مجمع عمومی عادی سالیانه ذوب آهن اصفهان عنوان شد:

روند بی‌سابقه کمترین مصرف کک در ذوب آهن اصفهان

می متالز - مجمع سالانه شرکت ذوب آهن منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹8 امروز ۱۹تیرماه با رعایت پروتکل های بهداشتی مرتبط با کرونا در تالار تشریفات و تالار آهن ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
روند بی‌سابقه کمترین مصرف کک در ذوب آهن اصفهان

مجمع ذوب آهن

به گزارش می متالز، این مجمع با حضور 73 درصد سهامداران وعبودی رییس مجمع، وکیلی نماینده صدر تامین به عنوان ناظر اول و احمدی نماینده پویش بازرگان به عنوان ناظر دوم مجمع،منصور یزدی زاده مدیرعامل و دبیر مجمع، رجبی نماینده بورس اوراق بهادار، شهدادفربه عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت برگزار شد.

پس از قرائت دستور جلسه، مجمع وارد دستور جلسه گردید. ابتدا گزارش هیات مدیره در رابطه با عملکرد شرکت به استماع حضار رسید.

منصور یزدی زاده به ارائه گزارش هیات مدیره ذوب آهن پرداخت و گفت: عبور از رکورد سال 97 با دو کوره بلند در قسمت های مختلف بین 2 تا 6 درصد از اهم دستاوردهای سال 98 است.

یزدی زاده در ادامه به ارائه گزارش رکوردهای تولید ثبت شده در شرکت ذوب آهن پرداخت و گفت: رکورد روزانه 9657 تن، 144 هزار تن به صورت ماهانه و ثبت رکورد سالانه 1257 هزار تن با دوکوره بلند کارنامه تولیدی این شرکت در سال 98 است.

وی در ادامه به روند بی سابقه کمترین مصرف کک در روند تولید اشاره کرد و گفت:  به دلیل کمبود کک در کشور مجبوریم هم کک وارد کنیم هم ذغال سنگ که همین موارد 50 درصد قیمت تمام شده شرکت را در برمی گیرد اما ما در سال 98 توانستیم رقم 512 کیلو کک به ازای هرتن چدن را به 510 کیلو به ازای هرتن برسانیم و امیدواریم این روش کاهشی را در سال 99 هم شاهد باشیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به پروژه pci اشاره کرد و گفت: طبق مذاکرات صورت گرفته قرار بود این پروژه توسط رئیس جمهور در فروردین ماه به بهره برداری برسد که این سفر به دلایل ویروس همه گیر کرونا صورت نگرفت اما شرکت در حال حاضر در حال بهربرداری از pci در کوره سوم خود است و در کوره دوم هم در مرحله آزمایشی قرار دارد.

یزدی زاده در ادامه به تولید سرانه فولاد در ذوب آهن اشاره کرد و گفت: تولید سرانه فولاد در سال1397، 161 تن به ازای هر نفر بود که این عدد در سال 98 به 174 تن رسیده است و امیدواریم با راه اندازی کوره بلند شماره 1 و جهش تولید به 199 تن به ازای هر نفر برسیم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در ادامه به رکورد صاداتی شرکت اشاره کرد و افزود: ما در سال 98 توانستیم به رکورد صادرات 1155 هزار تن برسیم که این عدد معادل 50 درصد تولیدات شرکت است.

یزدی زاده به تثبیت سودآوری شرکت اشاره کرد و گفت: ما در سال 98 توانستیم به سود خالص 753 میلیارد تومان در مقایسه با 746 میلیارد تومان در سال 97 برسیم و پیش بینی می شود این عدد در سال 99 به 880 میلیارد تومان برسد و اگر این امر محقق شود می توانیم زیان انباشته شرکت را به صفر برسانیم و با قطعیت سود توزیع کنیم.

وی در ادامه به رشد مواد اولیه درسال 98 نسبت به سال 97 اشاره کرد و گفت: رشد فروش ما در سال 98، 28 درصد بوده است در حالی که رشد مواد اولیه ما 58 درصد بوده است و این یکی از دلالیل مهمی است که در سود عملیاتی نتوانستیم نسبت به سال 97 بهتر عمل کنیم.

در ادامه این مجمع گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی در 19 بند درخصوص صورت های مالی شرکت برای سال مالی منتهی به 29/12/1398 قرائت گردید و مجمع پس از بحث و بررسی و انجام مذاکرات لازم و با توجه به تکالیف و رهنمودهای مندرج در صورت خلاصه تکالیف مجمع، تصمیمات لازم را با اکثریت آرا به تصویب رساند.

همچنین سهامدارن عمده شرکت یعنی شرکت های صدر تامین،پویش بازرگان، فرآورده های نسوز ایران، توسعه معادن پارس تامین و شرکت صبا تامین به عنوان اعضای حقوقی در سال جدید در هیات مدیره شرکت ابقا شدند.

در این مجمع مبلغ  45 میلیارد تومان برای باشگاه ذوب آهن و 25 میلیارد تومان برای مسوولیت های اجتماعی در اختیار شرکت قرار گرفت.

همچنین موسسه حسابرسی هشیار ممیز به شماره ثبت 11021 و شناسه ملی 10100439645 به عنوان بازرس قانونی اصلی و حسابرس مستقل شرکت و موسسه «حسابرسی تدوین» همکاران به شماره ثبت 13995 و شناسه ملی 10100527339 به عنوان بازرس علی البدل، برای مدت یکسال انتخاب گردیدند.

در پایان هم روزنامه دنیای اقتصاد و سمت جهت درج اطلاعیه و آگهی های شرکت برای مدت یکسال، تعیین گردید

عناوین برگزیده