تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۱۱۷۱۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امام جمعه زاهدان:

دستگاه‌های دولتی تسهیل کننده کار سرمایه‌گذاران باشند

می متالز - نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دستگاه‌های دولتی باید تسهیل‌کننده امورات برای فعالیت بخش خصوصی باشند تا آنان بر روی ظرفیت‌های مختلف استان شامل معادن، مرزهای آبی و خاکی، بازارچه‌ها، ترانزیت و صنایع سرمایه‌گذاری کنند.
دستگاه‌های دولتی تسهیل کننده کار سرمایه‌گذاران باشند

به گزارش می متالز، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی روز چهارشنبه در دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به جایگاه فرهنگ و اقتصاد به عنوان دو رکن اصلی کشور و استان، اظهارداشت: در حوزه اقتصاد یکی از بخش‌های اصلی که می‌تواند نقش فراوانی داشته باشد وزارت صمت، سازمان‌ها و ادارات تابعه آن است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان تأکید کرد: با وجود صرف بودجه‌های فراوان، از ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان به‌درستی بهره‌برداری نشده است.

امام جمعه زاهدان تاکید کرد: سیستان و بلوچستان غنی از سرمایه‌های ارزشمندی است که تاکنون استحصال نشده و نقش دستگاه‌های دولتی و خصوصی در این زمینه مؤثر است.

وی بیان کرد: گاهی اوقات حتی سرمایه‌گذاران بومی نیز در این استان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و وقتی از آنان علت را جویا می‌شویم از عدم استقبال و سنگ‌اندازی‌ها در مسیر اجرای طرح‌ها گلایه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای توسعه سواحل مکران در جنوب سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: پروژه‌ها چه کشوری و چه استانی باید به‌صورت عادلانه در تمام نقاط استان توزیع و پشتیبانی شوند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی‌های پی‌درپی و نبود صنعت و عدم بهره‌گیری لازم از مرز و بازارچه‌های مرزی، متأسفانه مردم به شغل‌های کاذب سوق داده‌شده‌اند افزود: پروژه‌های مختلف باید در سیستان و بلوچستان اجرا شود تا شاهد اشتغالزایی بیشتری در استان باشیم و در کنار پروژه‌های کوتاه‌مدت و زودبازده، پروژه‌های زیربنایی را نیز به‌صورت هم‌زمان اجرا کنیم.

عناوین برگزیده