تاریخ: ۲۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۱۱۷۲۶۵
سرویس خبر : محیط زیست

نشست شورای معادن گیلان

می متالز - استاندار گیلان در این نشست بر هم افزایی دستگاه های نظارتی برای استفاده از معادن با الویت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کرد.
نشست شورای معادن گیلان

به گزارش می متالز، استاندار گیلان در این نشست بر استفاده بهینه از معادن در راستای توسعه و عمران و آبادانی استان تاکید کرد و گفت: باید فعالیت های معادن در گیلان با الویت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و بر اساس کار کارشناسی علمی باشد.

ارسلان زارع همچنین از تشکیل کمیته 7 نفره با حضور نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، دفتر فنی استانداری، منابع طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست، دادگستری، بازرسی و صنعت، معدن و تجارت برای افزایش نظارت ها برای بهره برداری از معادن خبر داد و افزود: همه باید در کنار هم شرایطی را فراهم کنیم تا با بررسی ها دقیق از ظرفیت های موجود معادن استفاده بهینه شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان در این نشست با اشاره به اینکه برای عمران و آبادانی و سازندگی استان نیازمند مصالح هستیم گفت: در حال حاضر 60 درصد معادن گیلان به دلایل مختلف غیرفعال است و نمی توانیم از این ظرفیت مهم و ارزشمند به خوبی استفاده کنیم این درحالیست که از سال 95، صدور مجوز از معادن کوهی در استان های شمالی ممنوع شده است.

فرهاد دلق پوش افزود: باتوجه به اختیارات شورای معادن گیلان از اعضای این شورا خواست تا با اتخاذ تصمیمات لازم معادن تعطیل و نیمه تعطیل فعال کنند.

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت و خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی  نیز با انتقاد از ضعف نظارت دستگاه ها متولی در برداشت شن و ماسه از رودخانه ها، خواستار همکاری همه دستگاه ها ی ذیربط از جمله نیروی انتظامی محیط زیست و شرکت آب منطقه ای برای جلوگیری از سوء استفاده سودجویان در این زمینه شد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان هم گفت: اگر صدور مجوزهای برداشت از معادن بر اساس کار کارشناسی و دقیق صورت می گرقت ما امروز شاهد مشکلات در این زمینه نبودیم.

احمد آقایی همچنین از نظارت های ضعیف و سطحی بر فعالیت معادن گلایه کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده