تاریخ: ۲۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۳۵
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۱۱۷۳۷۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

شرکت Rio Tinto باخاموش کردن کارخانه ذوب آلومینیوم نیوزیلند، کار و اقتصاد را به خطر می اندازد

می متالز - Rio Tinto روز پنجشنبه اظهار داشت که به دلیل هزینه های زیاد و مواجه با یک بازار چالش برانگیز، فعالیت ذوب آلومینیوم خود را در نیوزیلند متوقف خواهد کرد، که این امر بیش از هزار شغل را در معرض خطر قرار می دهد و ضربه ای به تولیدکنندگان برتر انرژی کشور می زند.
شرکت Rio Tinto باخاموش کردن کارخانه ذوب آلومینیوم نیوزیلند، کار و اقتصاد را به خطر می اندازد

به گزارش می متالز، بسته شدن کارخانه ذوب آلومینیوم نیوزیلند، که تنها بزرگترین مصرف کننده انرژی در کشور است، با از دست رفتن تعداد زیادی مشاغل، رکود اقتصادی رو به رشد در نیوزلند و با اقتصاد فلج شده توسط محدودیت های ویروس کرونا همراه است.

وزیر اقتصاد Grant Robertson گفت: “تصمیم Rio Tinto، بزرگترین معدن سنگ آهن جهان، "ناامیدکننده" ودر بدترین زمان ممکن است.

Robertson افزود: "با توجه به وضعیت اقتصادی چالش برانگیز ناشی از کویید-۱۹، ناامید کننده است که Rio Tinto در این زمان تصمیم به بستن کارخانه ذوب آلمینیوم گرفته است.”

ذوب‌ آهن آلومینیوم نیوزیلند سالانه ۱۲٪ از انرژی این کشور را، حدود ۵۰۰۰ گیگاوات بر ساعت برق مصرف می کند. این کارخانه حدود ۱۰۰۰ نفر را بطور مستقیم استخدام می کند و ۱۶۰۰ شغل غیرمستقیم دیگر در منطقه Southland ایجاد کرده است.

Rio سالها تهدید کرده بود که این کارخانه را متلاشی خواهد کرد، زیرا خواستار کمک های مالی بیشتر از طرف دولت است.

این شرکت تصدیق کرد که این تصمیم "تأثیر چشمگیری بر کارکنان، جامعه و مشتریان ما خواهد گذاشت"، اما توضیحی نداد.

 این کارخانه یک سرمایه گذاری مشترک بین Rio با  ۷۹.۴ ٪ سهام و شرکت شیمیایی Sumitomo ژاپن با ۲۰.۶ ٪ سهام است. ریو در سال ۲۰۱۹ از ۴۶ میلیون دلار NZ (۳۰.۲۵میلیون دلار) ضرری اساسی به دست آورد.

بسته شدن این کارخانه به معنای منبع تغذیه مازاد در جزیره جنوبی نیوزلند است که به شرکت های برق آسیب می رساند اما تأثیر مثبتی بر قیمت برق دارد.

بنگاه های قدرت محلی تصمیم Rio Tinto را مورد انتقاد قرار دادند.
Mike Fuge مدیر Contact Energy گفت که همه احزاب تجارتی کاهش هزینه قابل توجهی را برای کارخانه ذوب آلیمینویم به ارمغان آوردند.

Fuge در بیانیه ای گفت: "ما از اینکه نقش خود را برای یکی از سبزترین کارخانه های ذوب آلمینیوم در جهان و داشتن چنین مشارکت محدودی با Rio Tinto، بازی کردیم بسیار ناامید هستیم."

عناوین برگزیده