تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۱۱۷۵۰۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خراسان جنوبی رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را دارد

می متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خراسان جنوبی رتبه هفتم استخراج معادن و رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را به خود اختصاص داده است.
خراسان جنوبی رتبه پنجم ظرفیت معادن کشور را دارد

به گزارش می متالز، مهدی اصفهانی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی افزود: بخش بازرگانی خراسان جنوبی ۸۰ هزار اشتغال را ایجاد کرده و ارزش افزوده سهم بازرگانی استان بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: خراسان جنوبی دو بخش عمده و مزیت اساسی شامل معدن و تجارت را دارد که شانه به شانه هم بوده و به هم تنه می‌زنند تا از یکدیگر پیشی بگیرند که نشان دهنده اهمیت این دو بخش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در بخش صنعت نیز تصور می‌کردیم این استان دچار نقصان باشد اما این گونه نبود بلکه مترادف با حوزه‌های معدن و تجارت پیش می‌رود و رییس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی باید بداند این استان جای کار دارد.

وی عنوان کرد: بزرگترین حرکات و آتش‌ها را می‌توان با یک فنجان آب خاموش کرد اما بستگی دارد چه موقع وارد عمل شویم و قبل از اینکه جریان احتراق فرصت‌ها را بسوزاند باید وارد عمل شد که این نشان دهنده اهمیت زمان و فرصت است.

اصفهانی گفت: مدیر به روز و فعال مدیری است که بداند دائم تغییرات در حال انجام است و اگر امروز لحظه‌ای غفلت کنیم گوی سبقت زمان از دست می‌رود.

وی افزود: وقایع استان خراسان جنوبی ثابت کرده است کسی که سرعت نداشته باشد را در این استان زمینگیر خواهد کرد بنابراین لازمه این فعالیت‌ها و حرکت‌ها، سرعت بالا است چرا که استانداری دارید که ولع کار وی، زمان نمی‌شناسد لذا باید از این فرصت استفاده کنید.

وی بیان کرد: چهار محور برنامه راهبردی وزارتخانه شامل جهش تولید، راه‌اندازی طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام، توسعه صادرات و مدیریت و کنترل واردات، تنظیم و مدیریت بازار مورد تاکید قرار گرفته است که آثار آن را در استان خراسان جنوبی می‌بینیم و امید است هیجان، شور و نشاطی که در استان پیدا شده ادامه یابد.

اصفهانی خطاب به سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: کار شما سخت است چون اسب زین شده را باید سوار شوید و با سرعت بیشتر پیش بروید چراکه همیشه بعد از یک مدیر قوی، کار کردن سخت‌تر است و راحت‌ترین مدیریت بعد از یک مدیر ضعیف است.

وی تصریح کرد: رییس سابق سازمان صمت استان و سرپرست جدید سوابق و کارنامه درخشانی داشته‌اند و از آنجا که استان سیستان و بلوچستان نیاز به کار داشت، با حضور رییس جدید شاهد رونق فعالیت‌ها در این استان دارای پتانسیل خواهیم بود.

رییس سابق سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: من بنای معرفی فعالیت‌ها و ارائه عملکرد را ندارم اما فقط می‌گویم که در چهار سال و نیم گذشته تمام تلاشم را برای استان خراسان جنوبی انجام دادم.

داوود شهرکی افزود: همواره در سال‌های اخیر برای پیشرفت استان در حوزه صنعت، معدن و تجارت تلاش کردم و اگر موفقیتی نبود یا به اهداف خود نرسیدم ناتوانی ما در آنچه قول داده بودیم، است که امید است سایر همکاران این راه را ادامه دهند و به سرمنزل مقصود برسانند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی هم گفت: سازمان صمت استان بسیار پویا، شاداب و جوان است، همکارانی که می‌توانند ادامه دهنده راه قبلی باشند.

عباس جرجانی افزود: واقعا تلاش‌های زیادی در استان انجام شده و نیاز است بخش‌های معدن، صنعت و بازرگانی استان را با کمک و همراهی یکدیگر به ثمر برسانیم تا اهدافی که در استان دنبال شده است، بی‌نتیجه نماند.

وی از مرداد سال گذشته مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری و پیش از آن مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان جنوبی بود.

داوود شهرکی رییس پیشین سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی هم به سمت رییس سازمان صمت استان سیستان و بلوچستان منصوب شد.

عناوین برگزیده