تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۱۷۵۱۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سفر نماینده وزیر صمت برای بررسی حادثه معدن سرتیتان

می متالز - نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای بررسی حادثه معدن قیر طبیعی به شهرستان گیلانغرب سفر کرد.
سفر نماینده وزیر صمت برای بررسی حادثه معدن سرتیتان

به گزارش می متالز، کتایون نعمت پور مدیرکل ایمنی و بهداشت محیط کار وزارت صمت به نمایندگی از این وزارتخانه به شهرستان گیلانغرب سفر کرد تا از نزدیک چگونگی حادثه معدن سرتیتان گیلانغرب روز جمعه ۱۳ تیرماه جاری در یکی از معادن قیر طبیعی این شهرستان را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد.

نعمت پور گفت: با سامان دهی امکانات و تجهیزات معادن و حرکت در مسیر مثبت و ایمنی دیگر شاهد حوادث ناگوار مشابه نباشیم.

او افزود: فعال نمودن واحد‌های غیرفعال نیز بایستی درمسیر سیاست‌های کلی وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد تا حوادث به صفر برسد.

او  با اشاره به اینکه مدیریت استان و شهرستان باعث شده تا تلفات این حادثه به حداقل برسد گفت: با این وجود نباید این حداقل تلفات هم در هر نقطه‌ای اتفاق بیافتد.

نعمت پور گفت: مسائل و مشکلات معادن شهرستان را جمع بندی و برای تصمیم گیری به وزارت متبوع انتقال خواهد داد.

راه‌های دسترسی به معادن شهرستان گیلانغرب نامناسب است 

محمودیان فرماندار شهرستان گیلانغرب هم با اشاره به اینکه در جریان حادثه گاز گرفتگی ۱۳ تیر در معدن قیر طبیعی سر تیتان گیلانغرب متاسفانه یکی از کارگران معدن جان باخت گفت: ۵ نفر مصدوم  مداوا ومرخص گردیدند، اما یک نفر همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه مرکز استان بستری و تغییری نکرده است.

او وضعیت راه‌های منتهی به معادن شهرستان را نامناسب عنوان کرد و گفت: نامناسب بودن راه‌ها در تشدید حوادث اثرگذار است لذا ضروریست وزارت صمت نسبت به سامان دهی این موضوع نیز براساس ضوابط چاره اندیشی نماید.

۷۵ درصد ذخایر قیر طبیعی کشور در شهرستان گیلانغرب وجود دارد هم اینک از ۲۶ معدن این شهرستان ۱۵ معدن با اشتغالزایی ۲۷۰ نفر فعال است سالیانه ۸۰ هزار تن قیر طبیعی از معادن این شهرستان استخراج و به مراکز فراوری داخل و خارج از کشور صادر می‌گردد.

عناوین برگزیده