تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۱۷۶۲۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شرکت مشاور سرمایه گذاری مطرح کرد:

پیش بینی روند اصلاحی بزرگان بورس و پایان استراحت شاخص از هفته آینده

می متالز - وضعیت امروز بازار سهام با پیش بینی روند اصلاحی نمادهای بزرگ بورس و نوسان مثبت نمادهای کوچک در هفته جاری و اتمام استراحت شاخص از هفته آینده همراه بود.
پیش بینی روند اصلاحی بزرگان بورس و پایان استراحت شاخص از هفته آینده

به گزارش می متالز، شرکت مشاور سرمایه گذاری ابن سینامدبر(اماکو) با بررسی روند معاملات اولین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: بازار امروز شروعی پر عرضه داشت و در نمادهای بزرگ و شاخص ساز شاهد تشکیل صف های فروش به نسبت سنگینی بودیم که تا پایان ساعت معاملات پابرجا بود.

اما در نمادهای کوچکتر صف های خرید یکی پس از دیگری خودنمایی می کرد و رشد شاخص هم وزن نیز گواه رشد گروه های کوچکتر در بازار امروز بود. شاخص کل با ریزشی بیش از 32 هزار واحدی به کانال یک میلیون و 809 هزار واحد رسید. نمادهای "فولاد، فارس و فملی" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

ارزش معاملات نیز 18 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به روزهای گذشته کاهش داشته است. انتظار ادامه اصلاح در نمادهای بزرگ مانع از ایجاد تقاضای موثر و جمع آوری صف های فروش در بازار امروز شده بود. نمادهای کوچکتر که به لحاظ تکنیکال اصلاح های 20 تا 30 درصدی را در چند وقت اخیر تجربه کرده بودند، مورد توجه قرار گرفتند و در گروه های لاستیکی، دارویی، غذایی، سیمانی و غیره شاهد صف خرید در اکثریت نمادهای گروه بودیم.

بررسی بازارهای جهانی

در بازارهای جهانی قیمت کامودیتی ها روند صعودی نسبی را تجربه می کند. در پایان هفته گذشته مس در محدوده 6440 و روی 2181 داد و ستد شد. انس طلا نیز 1812 دلار بسته شد. نفت برنت نیز نوسان خاصی نداشت و در همان محدوده 43 دلار داد وستد شد.

بازارهای رقیب

در بازارهای رقیب قیمت دلار همچنان به رشد ادامه می دهد. امروز دلار در بازار آزاد 25200 تومان و سکه نیز 11 میلیون و 300 هزار تومان داد و ستد شد.

بررسی چند رویداد

رئیس جمهور به رئیس بانک مرکزی دستور داد: اجرای دقیق و جدی دستورالعمل جدید نحوه برگشت ارزهای صادرکنندگان ضروری است. ارز ناشی از صادرات غیرنفتی باید درخدمت تولید باشد.

وزیر ورزش با اشاره به اینکه مراحل مربوط به عرضه سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با سرعت و دقت در حال انجام است، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد سهام این دو باشگاه در فرابورس عرضه و به مردم واگذار می‌شود.

بر اساس آمار اعلامی وزارت صنعت، تولید تجمعی خودرو از اول فروردین تا ۲۴ تیرماه با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده است. همچنین تحویل خودروهای مربوط به تعهدات معوق ۴۱ درصد بهبود یافته است.

بانک مرکزی اعلام کرد: از ابتدای اجرای عملیات بازار باز تاکنون ۷ مرحله اوراق بدهی دولت حراج و حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دولت از این محل تامین شده بدون آنکه نقدینگی جدیدی خلق شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: برنامه داریم از ظرفیت بازار سرمایه برای صندوق تأمین مالی زمین و مسکن بهره ببریم تا ‌بتوانیم از منابع خُرد، برای رونق ساخت و ساز مسکن استفاده کنیم. در حال مذاکره با بورس برای ورود به تأمین مالی ۱۲ پروژه زیرساختی هستیم. اولویت در گام اول تأمین مالی پروژه‌های آزادراهی و راه‌آهن است.

شمسی معاون سازمان خصوصی‌سازی گفت: امور مربوط به واگذاری مجتمع صنعتی اسفراین و شرکت لوله گستر اسفراین درحال انجام است. ابهاماتی در صورت‌های مالی وجود داشت که درحال رفع شدن است و پیش‌بینی می‌شود این دو شرکت در آبان یا آذر ماه پذیرش و عرضه اولیه شوند.

پیش بینی آینده

اما برای ادامه هفته با توجه به روند معاملات این هفته، نمادهای بزرگ و شاخص ساز روند اصلاحی خواهند داشت و برای خرید جذابتر خواهند شد . از طرفی نماهای کوچک می توانند نوسان مثبتی را در این هفته تجربه کنند و با رشد نمادهای بزرگ از هفته آینده و اتمام اصلاح شاخص کل مجددا رشد خوبی را در کلیت بازار شاهد خواهیم بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده