تاریخ: ۲۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۱۱۷۷۸۸
سرویس خبر : متالورژی و مواد
استاندار فارس عنوان کرد:

رشد اقتصادی فارس و کشور با توسعه استفاده از خاک نسوز در صنایع فارس

می متالز - رحیمی گفت: توسعه استفاده از خاک نسوز در صنایع فارس، علاوه بر رشد اقتصادی شمال استان، توسعه صنعتی در کشور را نیز در پی خواهد داشت.
رشد اقتصادی فارس و کشور با توسعه استفاده از خاک نسوز در صنایع فارس

به گزارش می متالز، «عنایت الله رحیمی»،  در جلسه بررسی توسعه معادن و صنایع معدنی فارس گفت: تدوین نقشه راه، گام موثری در توسعه معدنی استان فارس به شمار می رود که در دستور کار قرار دارد.

استاندار فارس در این جلسه و با حضور معاون وزیر صنعت و معدن و  مدیرعامل شرکت «ایمیدرو» بیان کرد: از ظرفیت های علمی دانشگاه شیراز و مرکز زمین شناسی فارس برای اجرایی شدن تدوین نقشه راه و توسعه صنایع معدنی فارس نیز استفاده می شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان  و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز به توسعه همه جانبه فارس توجه ویژه دارند و با همکاری «ایمیدرو» نیز اکتشافات در ۱۷ هزار کیلومتر مربع  از پهنه های معدنی استان به انجام خواهد رسید.

رحیمی با تاکید بر استفاده بهینه از معادن خاک نسوز در شمال فارس گفت: استفاده از خاک نسوز در صنایع کاغذ سازی، کائوچو، سرامیک، روغن چرب و لغزنده کاربرد فراوانی دارد و موجب افزایش تولیدات استان در این زمینه می شود.

وی ادامه داد: توسعه استفاده از خاک نسوز در صنایع فارس، علاوه بر رشد اقتصادی شمال استان، توسعه صنعتی در کشور را نیز در پی خواهد داشت.

استاندار فارس اضافه کرد: با تصویب قوانین لازم در حوزه صادرات معدنی، بازگشت ارز مطلوبی خواهیم داشت و زمینه برای حضور سرمایه گذاران نیز افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، رحیمی در این نشست به احداث واحد‌های فرآوری آهک در شیراز، نیریز، آباده و فسا، ایجاد صنایع پایین دستی فولاد در کنار کارخانه فولاد «پاسارگاد» و «غدیر» نیز تاکید و از شرکت «ایمیدرو» دعوت به همکاری کرد.

عناوین برگزیده