تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۱۱۷۹۹۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

ضوابط زیست‌محیطی در معدن مس سونگون به جد رعایت شود

می متالز - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی بر لزوم توجه جدی به ضوابط زیست محیطی در مجتمع معدن مس سونگون تاکید کرد.
ضوابط زیست‌محیطی در معدن مس سونگون به جد رعایت شود

به گزارش می متالز، حمید قاسمی روز دوشنبه در نشستی با مدیرعامل مجتمع معدنی مس سونگون افزود: یکی از محورهای توسعه پایدار حفظ محیط زیست است.

وی با اشاره بر اینکه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از توسعه پایدار حمایت می کند، گفت: تمامی صنایع و معادن استان برای رسیدن به توسعه به طور قطع باید حفظ محیط زیست را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

قاسمی با تقدیر از اقدامات زیست محیطی خوب مجتمع معدن مس سونگون اضافه کرد: این اقدامات خوب بایستی با برنامه ریزی و استفاده از تکنولوژی های جدید به سمت به صفر رساندن آلایندگی ها حرکت کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: بازسازی و احیای معادن بعد از بهره برداری بسیار مهم است.

علی بیات، مدیرعامل مجتمع معدن مس سونگون نیز در این دیدار یکی از اولویت های اصلی این مجموعه را توجه به محیط زیست عنوان کرد و افزود: در این راستا نیازمند راهنمایی کارشناسان حفاظت محیط زیست استان هستیم.

معدن مس سونگون با پیش بینی ذخیره بیش از یک میلیارد تنی، دومین معدن مس کشور بعد از سرچشمه کرمان محسوب می شود که در محدوده جنگل های ارسباران در ۹۰ کیلومتری شمال شرق تبریز در شهرستان ورزقان واقع شده است. 

استخراج و استحصال مس از این معدن در سال های گذشته همواره نگرانی و دغدغه دوستداران محیط زیست از تاثیر منفی آن بر زیست بوم و اقلیم منطقه را به دنبال داشته است؛ اهمیت تلاش برای جلوگیری از تاثیرات منفی دراز مدت استخراج مس از معدن سونگون بر پهنه جنگلی ارسباران به ویژه زمانی دوچندان می شود که بدانیم این جنگل ها نامزد ثبت در فهرست جهانی یونسکو هستند.

عناوین برگزیده