تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۱۱۸۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
اسماعیلی:

گام مجلس برای ساماندهی بازار مسکن؛ طرح مالیات بر خانه های خالی موجب ثبات در بازار مسکن می شود

می متالز - نماینده مجلس یازدهم گفت: وجود خانه های خالی در کشور موجب گرانی بازار مسکن شده است، بنابر این ساماندهی این بخش بسیار ضروری بود، از این رو نمایندگان با تدوین طرح دوفوریتی نسبت اصلاح این وضعیت اقدام کردند، وضع قوانین مالیاتی در حوزه فعالیت دلالان در بازار مسکن بسیار بازدارنده خواهد بود.
گام مجلس برای ساماندهی بازار مسکن؛ طرح مالیات بر خانه های خالی موجب ثبات در بازار مسکن می شود

ولی اسماعیلی

به گزارش می متالز، ولی اسماعیلی با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح قانون مالیات های مستقیم برای اخذ مالیات از خانه های خالی، گفت: مجلس یازدهم با تدوین و تصویب کلیات این طرح نشان داد که عزم جدی برای اصلاح وضعیت اقتصادی کشور دارد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بازار مسکن در شرایط کنونی با یک نابه سامانی و تلاطم مواجه است و این مساله موجب افزایش قیمت ها در این حوزه شده است. یکی از عوامل بروز این مساله، عدم عرضه مسکن در کشور است. متأسفانه در این شرایط شاهد هستیم که برخی از دلالان و افراد با هدف کسب سود بیشتر اقدام به خرید تعداد زیادی واحد مسکونی می کند.

وی گفت: وجود خانه های خالی در کشور موجب گرانی بازار مسکن شده است، بنابر این ساماندهی این بخش بسیار ضروری بود، از این رو نمایندگان با تدوین طرح دوفوریتی نسبت اصلاح این وضعیت اقدام کردند، وضع قوانین مالیاتی در حوزه فعالیت دلالان در بازار مسکن بسیار بازدارنده خواهد بود.

اسماعیلی ادامه داد: قطعا اخذ مالیات از خانه های خالی موجب می شود که مالکان این مساکن، برای  در امان ماندن از مالیات، خانه های خود را اجاره داده و یا به فروش برسانند، این اقدام موجب می شود که بازار مسکن در حوزه عرضه و تقاضا به تعادل برسد.

عناوین برگزیده