تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۱۲۶
کد خبر: ۱۱۸۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نماینده تهران:

طرح مالیات بر خانه‌های خالی با اخذ نظرات کارشناسان خبره مسکن تدوین شد

می متالز - عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس یازدهم ضمن اظهار خوشبینی به تأثیر تصویب طرح مالیات بر خانه‌های خالی بر تعدیل قیمت مسکن، گفت: این طرح با اخذ نظرات کارشناسان حوزه مسکن تدوین شده است.
طرح مالیات بر خانه‌های خالی با اخذ نظرات کارشناسان خبره مسکن تدوین شد

احمد نادری

به گزارش می متالز، احمد نادری با اشاره به تصویب کلیات طرح دو فوریتی اصلاح ماده 54 مکرر قانون مالیات های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه های خالی، اظهار کرد: برای تدوین این طرح مهم نظرات کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس، وزارت راه و شهرسازی و اندیشکده‌هایی که در حوزه مسکن فعالیت می‌کنند، اخذ و در طرح مذکور اعمال شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تدوین این طرح نظرات چکش کاری خوبی صورت گرفت، افزود: در مجموع به طرح قانون مالیات‌های مستقیم در ارتباط با اخذ مالیات از خانه های خالی بسیار خوشبین هستم و امیدوارم اثرات آن در بازار ملموس شود.

وی ادامه داد: این طرح با تمرکز بر بحث سوداگری مسکن به مکملی به نام تولید و عرضه مسکن نیز نیاز دارد  بنابراین با کنترل دلالی و سوداگری می‌توان به این طرح امیدوار بود.

نادی تصریح کرد: امروز ضرورت دارد که دستگاه‌های مسئول از جمله وزارت راه و شهرسازی در بکارگیری سامانه شناسایی خانه‌های خالی، هرچه سریع‌تر اقدام کنند تا زمینه شناسایی خانه‌های خالی با هماهنگی همه دستگاه ذی ربط شناسایی شوند.

عضو مجمع نمایندگان تهران در مجلس یازدهم اظهار خوشبینی کرد که با اجرای این طرح مهم بخشی از مسئله مسکن حل شود ولی باید توجه داشت که اگر به موضوع تولید مسکن توجهی نشود، این طرح با وجود اثر در میان مدت، در دراز مدت بی اثر خواهد شد.

عناوین برگزیده