به گزارش می متالز، مجتبی گلشنی گفت: شرکت واگنسازی تهران یکی از چهار شرکت واگنسازی در کشور است و از ۱۶۵۰ واگن فعال در کلانشهرهای کشور ۱۱۵۰ واگن یعنی بیش از دو سوم واگنهای فعال کشور را این شرکت تولید کرده است.
وی افزود: این شرکت دارای دو بخش کلی است که در بخش اول، ساخت واگنهای مترو را بر عهده دارد و در بخش دوم نگهداری و تعمیر واگنهای مترو تهران را انجام میدهد. در حال حاضر در بخش دوم یعنی تعمیر و نگهداری هیچ مشکلی نداریم؛ اما در بخش تولید، پروژهای برای تولید ۷۰ واگن داشتیم که به اتمام رسید و تحویل دادیم؛ لذا پروژه جدید دیگری نداریم.
گلشنی ادامه داد: البته پروژه تولید ۶۵۰ واگن از طریق فاینانس را داریم که هنوز قرارداد فاینانس آن بسته نشده و در نتیجه اجرایی نشده است.
مدیرعامل شرکت واگنسازی تهران درباره تعداد کمبود واگنهای متروی تهران و علت عدم انعقاد قرارداد با این شرکت برای تولید واگن گفت: در حال حاضر ۲هزار واگن نیاز خطوط متروی تهران است که مترو با این کمبود مواجه است اما از سوی دیگر برای تامین منابع مالی ساخت این واگنها نیز با مشکل مواجه است. سال گذشته مقرر شد ۲۱۰ واگن توسط شرکت مترو به ما سفارش داده شود که با گذشت زمان و کمبود منابع مالی شهرداری و متروی تهران این تعداد به ۱۰۵ واگن کاهش یافت و در حال حاضر آمادهسازی این قرارداد در حال انجام است که اگر محقق شود، میتوانیم عملیات اجرایی آن را آغاز کنیم.
گلشنی درخصوص انعقاد قرارداد با سایر کلانشهرهای کشور نیز تصریح کرد: قرارداد تولید ۱۰۰ واگن با مشهد نیز داریم که مراحل آخر آن در حال طی شدن است. در حقیقت عملا کار مونتاژ به اتمام رسیده و منتظر یک قطعه هستیم که به محض تامین آن توسط کارفرما این واگنها آماده تحویل خواهند بود. سایر شهرهای کشور نیز منتظر پروژه ۲هزار واگن وعده داده شده توسط دولت هستند.
وی تاکید کرد: شرکت واگنسازی تهران ۵۵۰ نفر پرسنل در بخش نگهداری و تعمیرات دارد و ۴۵۰ نفر نیز در بخش تولید فعال هستند.