تاریخ: ۳۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۰:۴۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۱۹۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بسته اقتصاد مردمی

نجف زاده: آمایش سرزمینی راه کار توسعه اقتصادی کشور/جهش تولید نیازمند بسترسازی فرابخشی است

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: جهش تولید نیازمند بسترسازی برای تحقق این مسئله است، قطعا تا زمانی که نظام بانکی، اعتبارات و تسهیلات، قوانین و مقررات یاری کننده بخش تولید نباشد، هیچ جهشی رخ نخواهد داد.
نجف زاده: آمایش سرزمینی راه کار توسعه اقتصادی کشور/جهش تولید نیازمند بسترسازی فرابخشی است

عادل نجف زاده

به گزارش می متالز، عادل نجف‌زاده عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت نوسازی نظام مالیاتی کشور برای تحقق بسته اقتصاد مردمی، گفت: نوسازی نظام مالیاتی فی النفسه اقدام بسیار مثبت و قابل قبولی است، در کنار این اقدامات باید مزیت های نسبی کشور را از طریق آمایش سرزمینی شناسایی کنیم. مالیات یکی از اهرم های مناسب برای مدیریت اقتصاد کشور است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسالت مجلس یازدهم این است که تمام وزارتخانه ها را مکلف به آمایش سرزمینی کشور کند تا ظرفیت ها شناسایی و ثروت در کشور تولید شود. در این زمینه مرکز پژوهش های مجلس می تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

 

نوسازی نظام مالیاتی کشور نباید منجر به این شود که علائق کسب و کار از بدنه مولد بخش خصوصی گرفته شود

وی گفت: نوسازی نظام مالیاتی کشور نباید منجر به این شود که علائق کار و فضای کسب و کار را از بدنه مولد بخش خصوصی گرفته شود، بلکه استراتژی کشور باید در راستای حمایت از بخش مولد و تولید باشد.

 

جهش تولید نیازمند بسترسازی است

نجف زاده تصریح کرد: جهش تولید نیازمند بسترسازی برای تحقق این مسئله است، قطعا تا زمانی که نظام بانکی، اعتبارات و تسهیلات، قوانین و مقررات یاری کننده بخش تولید نباشد، هیچ جهشی رخ نخواهد داد. از این رو اگر این بسترها آماده نشود و به جای آن تنها بر تقویت سیستم های مالیاتی تمرکز کنیم، علائق تولیدکنندگان کاهش خواهد یافت.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم  ادامه داد: تا زمانی که بستر قوانین و مزیت صادراتی کردن محصولات داخلی ایجاد نشود، باز مولفه مالیات نمی تواند به تقویت بخش تولید کمک کند.

عناوین برگزیده