به گزارش می متالز، سعید محمدی پور افزود: با راه اندازی این سامانه، رسیدگی به پرونده ها، با ارسال سیستمی به حداقل زمان ممکن می رسد.
وی کاهش بروکراسی اداری و کاهش زمان رسیدگی به پرونده ها را از مزیت های راه اندازی این سامانه و سایر سامانه های الکترونیکی از جمله سامانه جامع انبارها، جامع گارانتی و سامانه 124، عنوان کرد.
محمدی پور ادامه داد: با کمک سامانه الکترونیک پرونده ها تعدد تخلفات یک واحد صنفی، تولیدی و خدماتی به راحتی قابل شناسایی بوده و اجرای سایر الزامات قانونی متناسب نظیر نصب پارچه بر سر درب واحدهای صنفی پلمپ شده با سهولت بیشتری عملیاتی می شود.
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: یکی دیگر از دستاورد های راهاندازی این سامانه تجمیع اطلاعات مربوط به تعداد بازرسان فعال و تعداد بازرسی های انجام شده در طول یک روز در کشور است و همچنین می توانیم به تفاوت ارزش ریالی برگه های گزارش بازرسی با آرای صادره در شعبات مختلف تعزیرات حکومتی پی ببریم و متناسب با آنها برنامهریزی و اقدام شود.
محمدی پور در خصوص سامانه گارانتی نیز گفت: تنها درگاه تایید کننده گارانتی در کشور، این سامانه است که همه خدمات دهنده ها باید عضو این سامانه شوند تا خدمات گیرندگان بتوانند با استعلام از این سامانه از خدمات پس از فروش محصول و کالای خریداری شده خود مطلع شوند.