تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۹
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۱۱۹۴۹۶
سرویس خبر : محیط زیست
نماینده زرند در مجلس شورای اسلامی:

از ظرفیت معادن استان کرمان برای جهش تولید استفاده نمی‌شود

می متالز - نماینده زرند در مجلس نقش استان کرمان در حوزه صنعت را تعیین کننده دانست و گفت: ظرفیت معادن استان آنچنان که باید در جهش تولید استفاده نمی‌شود.
از ظرفیت معادن استان کرمان برای جهش تولید استفاده نمی‌شود

به گزارش می متالز، عفت شریعتی‌کوهبنانی  در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان و محیط زیست اظهار داشت: استان کرمان در حوزه صنعت نقش تعیین کننده‌ای در کشور دارد که قابل مقایسه با سایر استان‌ها نیست.

وی با بیان اینکه ما باید از ظرفیت معادن استان کرمان در راستای جهش تولید استفاده کنیم گفت: در سال جهش تولید ادارات محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت باید در کنار هم قرار گرفته و از ظرفیت یکدیگر در توسعه استان کرمان استفاده کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی وظایف را مشخص کرده است افزود: انتظار می‌رود در دورانی که وارد چهل ساله دوم انقلاب شده‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی به‌خوبی استفاده شود.

در این جلسه ذبیح‌الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای پیگیری مشکلات پسته و خرما استان کرمان برگزار شده است اظهار داشت: اینکه متولی تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت است به صلاح نبوده و باید اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد مراجعه کنندگان به نمایندگان مجلس مشکل اشتغال دارند گفت: امروز اشتغال فرزندان دغدغه اصلی خانواده‌ها است.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم توسعه زیرساخت‌های برق در جنوب استان کرمان باعث شده نتوانیم از ظرفیت معادن به خوبی استفاده کنیم.

صمدالله محمدی نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه تا امروز اکتشاف علمی و دقیقی از معادن منطقه بافت انجام نشده است گفت: مقدمه توسعه معادن در بافت اکتشاف است.

مرجان شاکری مدیرکل محیط زیست استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه محیط زیست در سال جهش تولید در کنار دستگاه‌ها است اظهار داشت: محیط زیست استان کرمان از تمام ظرفیت‌های قانونی خود برای تحقق این شعار استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه اگر محیط زیست در جایی تذکر می‌دهد و یا سختگیری می‌کند به‌دلیل قوانینی است که ابلاغ شده تصریح کرد: ما باید قانون را اجرا کنیم و هیچ سلیقه شخصی در کار نیست.

مدیرکل محیط زیست استان کرمان ادامه داد: سازمان محیط زیست در حال بازنگری چارت سازمانی است و در تلاش هستیم معاونت حوزه جنوب محیط زیست استان کرمان را جزو چارت بیاوریم.

وی با بیان اینکه از مجلس شورای اسلامی به‌دلیل حمایت از محیط‌بانان قدردانی می‌کنیم گفت: حفظ محیط زیست برای سازمان محیط زیست نیست بلکه برای نسل آینده ما است و انتظار داریم که همه کمک کنند.

عناوین برگزیده