تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۱۱۹۵۴۵
معاون استاندار قزوین:

احداث پل راه‌آهن آبیک پیش از افتتاح دو خطه شدن قزوین- تهران

می متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: قطع به یقین پیش از راه اندازی و بهره‌برداری از دو خطه شدن راه آهن قزوین_تهران، باید پل روگذر جدید راه آهن آبیک احداث شود.
احداث پل راه‌آهن آبیک پیش از افتتاح دو خطه شدن قزوین- تهران

به گزارش می متالز، علی فرخزاد اظهار کرد: پل روگذر راه آهن آبیک بخشی از پروژه دو خطه شدن راه آهن قزوین-تهران محسوب می‌شود که تخریب آن صورت گرفته و احداث پل جدید در دستور کار راه آهن کشور قرار دارد.

وی افزود: امیدواریم طبق قول و وعده ای که مسئولان راه آهن کشوری داده‌اند بتوانیم حداکثر تا دهه فجر شاهد افتتاح پروژه دو خطه شدن راه‌آهن قزوین- تهران باشیم که پروژه پل روگذر راه آهن آبیک یکی از جزییات این پروژه دو خطه شدن است.

این مسوول گلایه های مردمی و خطرآفرین بودن پل روگذر راه آهن آبیک به قشلاق را تایید و اذعان کرد: قطع به یقین باید پیش از راه‌اندازی و بهره‌برداری از دو خطه شدن راه‌آهن قزوین- تهران، پل روگذر جدید راه‌آهن آبیک احداث شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: بهمن ماه سال گذشته طی بازدیدی که به همراه مسئولان راه آهن از پل روگذر راه آهن آبیک صورت گرفت، صورت جلسه ای برای تخریب و احداث پل جدید تنظیم شد.

فرخزاد افزود: مکاتبه با راه آهن کشور، بازدید و تنظیم صورت جلسه از پل روگذر راه آهن آبیک طبق نامه نگاری و پیگیری فرماندار شهرستان آبیک مبنی بر صفهای طولانی، حادثه خیز بودن و نارضایتی مردم از این پل انجام شده بود.

 وی ادامه داد: تقسیمات اخیر راه آهن و واگذاری محدوده راه آهن آبیک از راه آهن شمال غرب به منطقه شمال کشور به مرکزیت رشت، موجب شده ناهماهنگیهایی ایجاد شود.

این مسوول با اشاره به مکاتبه با مسوولان راه آهن شمال غرب کشور در هفته گذشته در خصوص پل روگذر راه آهن آبیک اضافه کرد: مسوولان راه آهن شمال غرب متعهد به احداث پروژه پل جدید روگذر راه آهن آبیک شده بودند و این تعهد پابرجاست که پیگیری این پروژه و مکاتبه با مسوولان راه آهن تهران و شمال در دستور کار قرار گرفته تا اقدام لازم صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین  خاطرنشان کرد: در جلسه ای که در بهمن ماه سال گذشته در خصوص پروژه پل روگذر راه آهن آبیک برگزار شده بود، اذعان شده بود برای احداث پل زمان زیادی نیاز نیست که با توجه به تاخیر در اجرای پروژه و نیاز به تامین اعتبار، تلاش خواهیم کرد با مساعدت مسئولین راه آهن رشت این پل احداث شود.

لازم به ذکر است؛ پل روگذر راه‌آهن آبیک به قشلاق- کمال‌آباد با عرض پنج متر، 50 سال بود که قدمت داشت و بیش از دو ماه است که از تخریب این پل می‌گذرد و خبری از احداث پل جدید نیست این در حالی است که تخریب این پل به دلیل خطرناک بودن و احتمال وقوع تصادف، نارضایتی مردمی را به همراه داشته است.

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده