تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۱۰
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۱۱۹۵۵۳
سرویس خبر : انرژی

چین، بالاترین خریدار نفت عربستان در ماه ژوئن

می متالز - داده‌های اداره کل کالای چین که امروز منتشر شد، نشان داد در ماه ژوئن واردات نفت خام از عربستان سعودی به ۸.۸۸ میلیون تن، معادل ۲.۱۶ میلیون بشکه در روز، رسیده است.
چین، بالاترین خریدار نفت عربستان در ماه ژوئن

به گزارش می متالز، واردات نفت خام چین از عربستان سعودی در ماه ژوئن ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش داشت. این در حالی اتفاق افتاد که با سقوط سنگین قیمت‌های نفت خام در ماه‌های مارس و آوریل پالایشگاه‌ها حجم بی‌سابقه‌ای نفت سفارش دادند و به این ترتیب جایگاه عربستان به عنوان اولین تأمین‌کننده نفت خام چین تثبیت شد.

داده‌های اداره کل کالای چین در روز یکشنبه منتشر شد و نشان داد در ماه ژوئن واردات نفت خام از عربستان سعودی به ۸.۸۸ میلیون تن، معادل ۲.۱۶ میلیون بشکه در روز، رسیده است.

این میزان واردات مشابه واردات ماه می‌بود اما از سطح واردات ۱.۸۹ میلیون تن در روز سال گذشته خیلی بالاتر بود.

رکوردزنی واردات از عربستان سعودی به دنبال جنگ قیمت نفت بین روسیه و عربستان به عنوان دو صادرکننده برتر نفت در جهان اتفاق افتاد و با افت تقاضای شدید ناشی از پاندمی کرونا هم‌زمان شد.

در ماه ژوئن واردات نفت خام از روسیه ۷.۹۸ میلیون تن یا ۱.۹۵ میلیون بشکه در روز بود که این میزان ۷ درصد از واردات ۱.۸۲ میلیون بشکه در روز ماه می بیشتر شده بود. در ماه ژوئن سال قبل هم واردات نفت خام از روسیه به ۱.۷۳ میلیون بشکه در روز رسیده بود.

طبق داده‌های اداره کالا، چین به عنوان برترین واردکننده نفت خام در جهان، ماه گذشته رقم بی‌سابقه ۵۳.۱۸ میلیون تن را وارد کرده بود.

عناوین برگزیده