تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۶۶۲
کد خبر: ۱۱۹۷۰۷

۱۲ ایستگاه مترو تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

می متالز - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره‌برداری ایستگاه برج میلاد در خط هفت مترو، تا پایان شهریورماه امسال و 11 ایستگاه دیگر تا پایان سال خبر داد
۱۲ ایستگاه مترو تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش می متالز، سید مناف هاشمی با تشریح نحوه هزینه کرد اوراق مشارکت سال‌های ٩٧ و ٩٨، گفت: هم‌اکنون ۵٠ درصد از مجموع ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ از سوی بانک آینده به حساب شهرداری تهران واریز شده و الباقی نیز به زودی پرداخت می‌شود؛ این در حالی است که در روز پایانی تیرماه با مساعدت بانک مرکزی، یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨ نیز با عاملیت بانک رفاه کارگران منتشر شد.

وی افزود: هم‌اکنونه شرکت‌های تامین سرمایه این اوراق را خریداری کرده‌اند و منابع حاصل به نام شهرداری تهران در بانک رفاه موجود است.

معاون شهردار تهران با تاکید بر اینکه منابع حاصل از اوراق مشارکت سال‌های ٩٧ و ٩٨ در خطوط سه، ۶ و هفت مترو استفاده خواهد شد، عنوان کرد: بهره‌برداری از  ١٢ ایستگاه خطوط ۶ و هفت مترو تا پایان سال جاری هدف‌گذاری شده‌ است و ایستگاه‌های برج میلاد، امیرکبیر، شهید محلاتی، میدان قیام، اقدسیه، اکباتان و آهنگ و همچنین ایستگاه‌های واقع در مسیر خط هفت مترو به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: بر اساس برنامه زمان‌بندی هدف‌گذاری ‌شده در آبان ماه چهار ایستگاه، در آذرماه ایستگاه‌های اقدسیه و اکباتان، در دی‌ماه ایستگاه آهنگ و در بهمن‌ماه ۶ ایستگاه دیگر در خطوط ۶ و ٧ مترو به بهره‌برداری می‌رسد و به‌طور حتم تاثیر انتشار این اوراق و وصول منابع مالی حاصل از آن را شهروندان پایتخت به چشم خواهند دید.

تامین هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال

معاون شهردار تهران گفت: ٩١٠ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٧ به مترو تهران اختصاص یافته و از یک هزار و ‌۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت سال ٩٨، هزار میلیارد تومان به مترو و ۵٠٠ میلیارد تومان به اتوبوس‌رانی تعلق خواهد گرفت.

به گفته وی شهر تهران به چهار هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد که بر این اساس، تأمین هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال هدف‌گذاری شده است که امیدواریم در سایه حمایت دولت، این مهم نیز محقق شود.

ضرورت تامین بیش از یک هزار و ۴۵۰ دستگاه واگن مورد نیاز متروی تهران

معاون شهردار تهران به تاثیر منابع حاصل از اوراق مشارکت سال‌های ٩٧ و ٩٨ در بخش اشتغال و رونق تولید در شرکت واگن‌سازی تهران اشاره کرد و گفت: قسمتی از این پول در قالب قرارداد تولید واگن با شرکت واگن‌سازی تهران دنبال خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: در حال حاضر قرارداد خرید ۶٣٠ دستگاه واگن توافق‌شده با کشور چین در حال انجام است و به رغم مشکلاتی که در این مسیر وجود دارد، فرآیند کار از سوی شهردار تهران در دست پیگیری است که به‌طور حتم، نیاز جدی تهران را برطرف خواهد کرد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه در عین حال قرارداد تولید ١٠۵ دستگاه واگن با شرکت واگن‌سازی تهران را نیز دنبال خواهیم کرد، افزود: هم‌اکنون شرکت واگن‌سازی تهران هیچ قراردادی ندارد و  آخرین واگن‌های تولیدشده از سوی این شرکت نیز هفته گذشته تحویل شده است.

وی ادامه داد: تهران به بیش از یک هزار و ۴۵۰ دستگاه واگن به منظور خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان نیاز دارد و با تامین این تعداد واگن برای خطوط متروی تهران، به طور حتم ظرفیت موجود جابه‌جایی مسافر در خطوط مترو که هم‌اکنون تا پیش از شیوع کرونا ٢ میلیون نفر در روز بود، به چهار تا پنج میلیون نفر در روز خواهد رسید.

۵۰ درصد طرح ترافیک تهران در حال اجرا است

معاون شهردار تهران درباره تغییرات اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا، گفت: هم‌اکنون ۵٠ درصد طرح ترافیک در حال اجراست چرا که پیش از این ساعت اجرای طرح‌های مذکور  ۶:٣٠ صبح تا ١٩ بوده و اکنون ساعت اجرای محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا از ساعت  ٨.٣٠ صبح تا ١۴.٣٠ است که این تغییرات به دلیل ملاحظه شرایط کنونی انتشار ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: اما سرانجام درباره اجرا شدن و نشدن طرح محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران از تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تبعیت می‌شود.

عناوین برگزیده