تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۵۵
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۱۱۹۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
آلمان دومین واردکننده بزرگ فویل‌ آلومینیومی در جهان

اروپا از گزند تولیدکنندگان فویل‌های آلومینیومی چین در امان ماند

می متالز - پس از ایالات متحده آمریکا، بیشترین میزان واردات فویل‌های آلومینیومی را آلمان در سال گذشته به‌خود اختصاص داد. حجم متوسط واردات فویل‌های آلومینیومی این کشور طی 10 سال گذشته، حدود 177 هزار تن برآورد می‌شود. ایتالیا، اتریش و سوئیس، از اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان فویل‌های آلومینیومی این بازار بوده‌اند که نزدیک به 44 درصد این بازار را در اختیار داشتند.
اروپا از گزند تولیدکنندگان فویل‌های آلومینیومی چین در امان ماند

به گزارش می متالز، آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان انواع فویل‌های آلومینیومی در جهان طی در 10 سال گذشته، 177 هزار تن واردات این محصول را داشته است. پس از پشت سر گذاشتن بحران‌های اقتصادی در سال‌های 2008 و 2009، به‌واسطه افزایش تقاضا، میزان واردات این کشور، رشد داشته است. در نمودار 1، میزان واردات فویل‌های آلومینیومی آلمان طی 10 سال گذشته نشان داده شده است.

ایتالیا، اتریش و سوئیس، مهم‌ترین تأمین‌کنندگان فویل‌های آلومینیومی در بازار وارداتی آلمان بودند. این 3 کشور، در مجموع در سال 2016، بالغ بر 44 درصد کل تقاضای وارداتی آلمان از فویل‌های آلومینیومی را تأمین کردند. در حالی که چین به‌عنوان بزرگ‌ترین صادرکننده این محصولات در جهان، در بسیاری از بازارهای وارداتی سهم قابل توجهی را کسب کرده است، اما در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، از جمله آلمان، نتوانسته موفق عمل کند. در این منطقه تخفیفات و عوارض ترجیحی گمرکی بین کشورهای اتحادیه، منجر به رونق‌بخشی مبادلات بین این کشورها شده است؛ تا جاییکه اصلی‌ترین تأمین‌کنندگان بزرگ‌ترین واردکننده فویل‌های آلومینیومی در منطقه اروپا، از خود کشورهای اتحادیه اروپا بودند.

کل صادرات فویل‌های آلومینیومی چین به اقصی نقاط جهان، طی همین دوره، به‌شدت افزایش داشته است؛ به‌نحوی که از میزان حدود 325 هزار تن در سال 2007، به بیش از یک میلیون و 80 هزار تن در سال 2016 رسید. از این رومی‌توان گفت که صادرات این محصولات از چین طی این دوره در هر سال، به‌طور متوسط حدود 14.3 درصد رشد داشته است. گفتنی است که بررسی بسیاری از بازارهای صادراتی فویل‌های چینی حاکی از عدم تغییر قابل توجه در ترکیب این بازار است؛ به این معنی که طی سال‌های متمادی، سهم هر یک از خریداران از چین، تقریبا ثابت باقی مانده است. کم بودن قیمت عرضه محصولات چینی در بازارهای مختلف، منجر به حفظ مشتری شده تا جایی که حتی با وجود افزایش میزان عرضه در هر بازار، موفق به فروش شده است. این امر در برخی از بازارها با کنار زدن تولیدکنندگان داخلی همراه بوده است که از آن تحت عنوان دامپینگ یاد می‌کنند.

با این حال از بین این 3 کشور، به‌غیر از سوئیس که سهم آن در بازار وارداتی آلمان رو به کاهش گراییده، 2 کشور تأمین‌کننده اصلی دیگر، سهم خود را تقریبا در این بازار طی 10 سال گذشته حفظ کرده‌اند. هر چند که حجم صادراتی فویل از سوئیس به آلمان کاهش داشته، ولی باید اذعان کرد که از بین 3 کشور مطرح، آلمان جایگاه ویژه‌تری در بازار صادراتی سوئیس نسبت به سایرین دارد؛ چرا که نزدیک به 70 درصد کل صادرات فویل سوئیس به مقصد آلمان بوده است.

عناوین برگزیده