تاریخ: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۷
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۱۹۷۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
سرپرست فرمانداری بوکان:

عدم بازگشت ارزش افزوده معادن به بوکان، بدترین نوع ظلم است

می متالز - سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان گفت: عدم بازگشت ارزش افزوده معادن به بوکان، بدترین نوع ظلم است.
عدم بازگشت ارزش افزوده معادن به بوکان، بدترین نوع ظلم است

به گزارش می متالز، "لقمان خسروپور" سرپرست فرمانداری شهرستان بوکان در مراسم کلنگ زنی کارخانه کنسانتره آهن روستای قالوی شیخان در بوکان که اولین در آذربایجان غربی است، از خام فروشی معادن بوکان به شدت انتقاد کرد و گفت: معادن سالیانه 20 میلیارد تومان به جاده های روستایی بوکان خسارت می زنند و امکان جذب این اعتبارات برای بازسازی این جاده های وجود ندارد.

وی تصریح کرد: خام فروشی معادن علت این وضعیت است و تا زمانی که با احداث کارخانه ها خام فروشی معادن به پایان نرسد این معادن در روند توسعه شهرستان نقشی نخواهند داشت و تنها به اعتراضات و گلایه های روستاییان دامن می زوند.

سرپرست فرمانداری بوکان در ادامه از عدم بازگشت ارزش افزوده این معادن به شهرستان بوکان خبر داد و گفت: معادن فعال در بوکان شرکتهای خود را در شهرستانهای دیگر ثبت کرده اند و به همین دلیل ارزش افزوده این شرکتها به بوکان بر نمی گردد و این بدترین ظلم در حق شهروندان بوکان است.

خسروپوردر پایان ضمن اشاره به گلایه های روستاییان از نحوه فعالیت این معادن گفت: متاسفانه واگذاری این معادن در اختیار استان است و شهرستان هیچگونه اختیاریی در این خصوص ندارد.

کارخانه کنسانتره سنگ آهن قالوی شیخان، با اعتبار بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی که در دو فاز با ظرفیت تولید سالانه ۱۰۰ هزار تن کنسانتره و سنگ آهن ساخته می شود. در این مجتمع ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و فاز اول آن در مهرماه سالجاری به بهره برداری خواهد رسید.

عناوین برگزیده