تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۰۷
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۱۱۹۸۳۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مجلس:

ایجاد صنایع معدنی در کنار معادن جنوب کرمان ضروری است

می متالز - نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی گفت: ایجاد صنایع معدنی در کنار معادن، توسعه جنوب کرمان را به دنبال خواهد داشت.
ایجاد صنایع معدنی در کنار معادن جنوب کرمان ضروری است

به گزارش می متالز، ذبیح‌الله اعظمی روز سه‌شنبه در شورای اداری شهرستان جیرفت استفاده از ظرفیت معادن برای رفع بیکاری جوانان را مهم عنوان کرد و افزود: با پیگیری مشکلات معادن، می‌توانیم زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی بر جلوگیری از خام فروشی معادن منطقه تاکید و خواستار ایجاد صنایع وابسته در کنار معادن شد تا شاهد ایجاد توسعه روز افزون در بخش معادن و صنایع معدنی باشیم.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت با اشاره به وجود معادنی همچون مس، سنگ آهن، کرومیت، طلا و تیتانیوم در جنوب کرمان تصریح کرد: در حال پیگیری مشکلات معادن سنگ آهن سربیژن، هنزا کوه و همچنین معدن بخش ساردوییه هستیم.

وی به ظرفیت معدنی بخش جبالبارز جنوبی و دعوت از سرمایه‌گذاران در این منطقه اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی معدن نرگسان شهرستان عنبرآباد زمینه اشتغال برای پنج هزار نفر فراهم می‌شود.

اعظمی با بیان اینکه طبق برآورد کارشناسان برای رفع مشکل برق ساردوئیه نیازمند ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم، اظهار داشت: پیگیری‌ها از طریق وزارتخانه‌های نیرو و صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است تا شاهد رفع این مشکل باشیم.

وی از تصویب ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح انتقال آب آشامیدنی شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد از سد ۳۳۶ میلیون مترمکعبی جیرفت خبر داد و گفت: با پیگیری‌های مستمر، این میزان پول در اختیار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفته است.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از پیگیری مشکلات گازرسانی به شهرستان حوزه انتخابیه خود خبر داد و افزود: با نشست‌های متعدد مشکلات بین شهرداری‌ها و اداره گاز برطرف شده و پیمانکار می‌تواند فعالیت خود را آغاز کند.

وی همچنین از رایزنی برای رفع مشکلات زیرساختی این منطقه خبر داد و خواستار تکمیل هر چه سریع‌تر طرح گاز رسانی به شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد شد.

اعظمی به نشست ویدئو کنفرانسی رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند این مجلس، انقلابی‌ترین مجلس تاریخ انقلاب است از این رو ما نمایندگان به انقلابی بودن خود افتخار می‌کنیم.

او خواستار مشارکت همه دستگاه‌ها و مردم در طرح کمک مومنانه شد و یکی از دغدغه‌های خود را توجه به مشکلات بخش مستضعف جامعه عنوان کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت همچنین به طرح‌های راه‌سازی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: از طریق وزیر راه و شهرسازی، تعریض محور جیرفت - بلوک - فاریاب را پیگیری کردیم و برای ایجاد باند دوم این مسیر، مذاکرات از طریق وزارت نفت در حال انجام است.

وی افزود: موضوع ۲ بانده کردن جاده میانچیل را در دستور کار داریم.

او از پیگیری برای طرح راه آهن این منطقه خبر داد و گفت: به زودی در سفر یکی از مقامات کشوری این موضوع پیگیری می‌شود.

اعظمی همچنین از پیگیری برای ارتقای فرودگاه جیرفت و اداره هواشناسی این شهرستان خبر داد و افزود: ایجاد انبار ذخیره نفت جیرفت و عنبرآباد ازجمله خواسته‌های ما است.

وی به مشکلات بخش کشاورزی منطقه جنوب کرمان اشاره و از رایزنی برای برطرف شدن مشکلات کشاورزی این منطقه به ویژه حذف تعرفه بر صادرات، ایجاد کشاورزی قراردادی و بازاریابی خبر داد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محصولات جنوب کرمان، محصولات تازه خوری است، اظهار داشت: در این بخش ایجاد صنایع تبدیلی نقش مهمی ایفا نمی‌کند چون این محصولات باید ابتدا در داخل و سپس در خارج از کشور به فروش برسند.

وی از رایزنی با وزارت خارجه برای رفع مشکل خرما و پسته خبر داد و گفت: پیگیر رفع مشکل کشاورزان در این بخش هستیم.

اعظمی رمز موفقیت و توسعه منطقه جنوب کرمان را همدلی و وحدت عنوان کرد و بر برطرف شدن مشکلات در سایه همدلی تاکید کرد.

وی بر ترزیق روحیه امید در جامعه تاکید کرد و گفت: مردم باید امید داشته باشند چرا که سال آینده طبق گزارش بانک جهانی شاهد رشد اقتصادی مثبت خواهیم بود از این رو نباید در مقابل دشمنان ببازیم. مطمعنا با روحیه همدلی و تلاش مضاعف از این شرایط عبور می کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد همچنین از پیگیری مشکلات زمین‌های ورودی شهر جیرفت خبر داد و از برطرف شدن مشکلات منطقه تل‌سیاه، نارجوئیه و خالق‌آباد خبر داد.

عناوین برگزیده