تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۰۰
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۱۱۹۹۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

حرکت بر روی ریل توسعه از طریق تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

می متالز - معاون برنامه‌ریزی و فناوری بانک صنعت و معدن با اشاره به کسب رتبه دوم استقرار حاکمیت شرکتی و دیجیتال از سوی این بانک اظهار داشت: با اجرای بانکداری دیجیتال، این بانک به عنوان یک بانک توسعه‌ای حرکت بر روی ریل توسعه را آغاز کرده است.
حرکت بر روی ریل توسعه از طریق تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال

به گزارش می متالز، منصور یوسفی‌نیا ضمن تأکید بر ضرورت توجه به تکنولوژی‌های نوین در صنعت بانکداری گفت: مدل دیجیتال هم اکنون به یکی از مهمترین مدل های نظام نوین بانکی تبدیل شده و بانک صنعت و معدن به عنوان تنها نهاد مالی تخصصی در حوزه تولید کشور نسبت به تدوین نقشه راه در راستای اجرای سند

« بانکداری آینده و تحول دیجیتال» اقدام کرده و توانسته در شاخص های تدوین شده در حوزه استقرار حاکمیت شرکتی و بانکداری دیجیتال در سال ۹۸ رتبه دوم را در بین دیگر بانک‌ها به خود اختصاص دهد. وی افزود: امروزه ورود به حوزه دیجیتال، تحولی اجتناب ناپذیر بوده و مدیران بانکی نقشه راه خود را بر اساس اصول و چارچوب های این نظام تدوین می‌کنند که در این راستا علاوه بر استقرار اکوسیستم و پلتفرم آن مشارکت تمامی ذی‌نفعان در فضایی تعاملی حائز اهمیت خواهد بود . یوسفی نیا ادامه داد: بانک صنعت و معدن پس از ابلاغ سند «بانکداری آینده و تحول دیجیتال» از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی در سال ۹۸ اولویت خود را بر اجرای این سند متمرکز و اقدام به تدوین نقشه راه بانکداری دیجیتال کرد. مدیر برنامه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن عنوان داشت: مدیران ارشد این بانک ضمن ایجاد دفتر برنامه بانکداری دیجیتال نسبت به شناسایی نیازهای مشتریان در اکوسیستم دیجیتال اقدام کرده و انجام پروژه های مختلفی همچون فرهنگسازی و آموزش، امضا و احراز هویت دیجیتال، بلاکچین، دسترسی یکپارچه کاربران، تحول فرآیندهای کسب و کار، بانکداری باز و همچنین امنیت و زیرساخت سامانه ها را در اولویت برنامه های خود قرار داده اند. وی تصریح کرد: نقشه راه بانکداری دیجیتال بانک صنعت و معدن با استفاده از مدل های علمی و با کمک کارگروه تشکیل شده تدوین شده است.لازم به ذکر است در استقرار بانکداری دیجیتال کلیه ذی‌نفعان اکوسیستم دیجیتال باید با زیرساخت امن و یکپارچه با بانک ارتباط برقرار کرده و تغییر دستورالعمل ها و رویه ها در راستای تحول دیجیتال اجتناب ناپذیر خواهد بود؛ همچنین مشارکت کلیه ارکان سازمان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مدیران سازمان باید نسبت به ایجاد تعامل بین کارکنان و مشتریان اقدام کنند.

عناوین برگزیده