تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۶
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۱۲۰۰۵۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا:

زنجیره تولید مواد معدنی در کشور ناقص است

می متالز - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: زنجیره تولید مواد معدنی در کشور ناقص است.
زنجیره تولید مواد معدنی در کشور ناقص است

به گزارش می متالز، سعید محمد صبح امروز (۸ مردادماه) در مراسم افتتاح معدن زیرزمینی سولفوره انگوران، اظهار کرد: در حالی که اعلام می‌شود ایران از نظر معدن جزو کشورهای معدنی جهان است، ولی با توجه به میزان استخراج و عمق استخراجی که اتفاق می‌افتد، این مسئله چندان درست نیست.

وی، با اشاره به اینکه در دنیا معادن تا عمق ۹۰۰ متر در حال اکتشاف است، افزود: این در حالی است که در ایران اکتشافات ۱۰۰ تا ۲۰۰ متر انجام می‌شود که امیدواریم با بهبود تکنولوژی استخراج کشور، این مسئله بهبود یابد و با شناسایی ظرفیت کامل معادن کشور، ایران بتواند جزو چند کشور برتر دنیا باشد.

این مسوول ادامه داد: زیبنده ایران نیست که با داشتن این میزان ظرفیت در حوزه معدن، مردم و متخصصان آن با مشکل بیکاری درگیر باشند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا تصریح کرد: امیدواریم با اراده وزارت صمت، کشور هرچه سریع‌تر به جایگاه خود در بحث استخراج و استحصال مواد معدنی و به تبع آن اشتغال و درآمدزایی باز گردد.

محمد با بیان اینکه قرارگاه خاتم با آغاز فعالیت هلدینگ معدن، ۱۵ پروژه مهم را در دستور کار دارد، یادآور شد: قرارگاه خاتم برای استخراج با دستگاه‌های حفاری تا ۳۰۰۰ متری در بحث استخراج وارد شده و از تجهیزات هوابرد هم در بحث تهیه نقشه پهنه‌ها استفاده کرده است.

وی افزود: قرارگاه خاتم، پروژه‌های زیادی انجام می‌دهد که شامل سرب، روی، منگنز و پرومیت بوده و امروز فعالیت‌های استخراج و استحصال معدنی شتاب خوبی گرفته است. با وجود اینکه ظرفیت فرآوری کشور بسیار بالا است اما ناهماهنگی در فرآوری وجود دارد و زنجیره ناقص بوده و مشکل داریم.

این مسوول با بیان اینکه پیش‌بینی ذخیره در اکتشافات معدن زیرزمینی سولفوره انگوران یک میلیون و  ۹۰۰ تن بود و پس از آغاز فعالیت پیش‌بینی استخراج به ۲ میلیون ۶۰۰ تن رسیده است، گفت: امید است با ادامه این روند، ظرفیت اکتشافات افزایش یابد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا با اشاره به استحصال ۹۵ درصدی مواد معدنی استخراجی، عنوان کرد: مواد معدنی امانت آیندگان در نزد ما است و نباید با استحصال پایین، مواد معدنی را به باطله تبدیل کنیم.

محمد با اشاره به اینکه فعالیت‌ ایمیدرو و قرارگاه خاتم برای استان سودمند باشد، خاطرنشان کرد: این فعالیت موجب ایجاد اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰۰ نفر غیرمستقیم می‌شود.

عناوین برگزیده