تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۲۰۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
پاک فطرت:

سهل‌انگاری دولت در مدیریت بازار مصالح ساختمانی در بورس / بخشی از مصالح با قیمت رقابتی عرضه شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید بخشی از مصالح ساختمانی را با قیمت رقابتی به تولیدکنندگان مسکن عرضه کند تا قیمت تمام شده ساخت و ساز در کشور کاهش یابد، در غیر این صورت قیمت این محصولات مدام بالا خواهد رفت.
سهل‌انگاری دولت در مدیریت بازار مصالح ساختمانی در بورس / بخشی از مصالح با قیمت رقابتی عرضه شود

به گزارش می متالز، علیرضا پاک فطرت عضو کمیسیون عمران مجلس، با انتقاد از گرانی روز افزون مصالح ساختمانی در کشور، گفت: متأسفانه در ماه های اخیر قیمت مصالح ساختمانی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، این مساله موجب شده که قیمت تمام مسکن جهش چشمگیری داشته باشد، بنابر این اگر به دنبال مدیریت بازار مسکن هستیم، باید عوامل تأثیرگذار در آن را مدیریت کنیم.

علیرضا پاک فطرت

قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت زمین، نرخ مصالح ساختمانی و عوارض شهرداری ها است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله قیمت زمین، نرخ مصالح ساختمانی و عوارض شهرداری ها است، در این وضعیت برای تولید مسکن بهترین و کوتاه ترین مسیر جهت کاهش قیمت تمام شده، مدیریت و ساماندهی نرخ مصالح ساختمانی است.

 

سهل انگاری دولت در مدیریت بازار مصالح ساختمانی در بورس

وی افزود: متأسفانه قیمت مصالح ساختمانی از زمان عرضه در بازار بورس مدام در حال افزایش بوده و علت بی ثباتی این حوزه، سهل انگاری دولت در مدیریت و نظارت بر بازار بورس است.

پاک فطرت ادامه داد: دولت اگر به دنبال تولید مسکن انبوه برای اقشار کم درآمد است، نباید تمام مصالح ساختمانی را در بروش عرضه کند، زیرا این مسیر نتیجه ای جزء افزایش قیمت این محصولات ندارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت باید بخشی از مصالح ساختمانی را با قیمت رقابتی به تولیدکنندگان مسکن عرضه کند تا قیمت تمام شده ساخت و ساز در کشور کاهش یابد، در غیر این صورت اگر قرار باشد که مانند گذشته، مصالح از مسیر بازار بورس عرضه و خرید و فروش شود، قیمت این محصولات مدام بالا خواهد رفت.

عناوین برگزیده