تاریخ: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۰۹
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۲۰۴۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیستم بانکی آمادگی احیای صنایع تعطیل استان زنجان را دارد

می متالز - حسن دادگر روز سه‌شنبه در دیدار با رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی استان زنجان افزود: با وجود اینکه آمار واحدهای تولیدی تعطیل به دلیل بدهی بانکی و تملک از طرف بانک های استان بسیار پایین است ولی سیستم بانکی استان آماده مذاکره و همراهی با تولید کنندگان برای بازگرداندن واحدهای تعطیل استان به چرخه تولید و احیای آنها است.
سیستم بانکی آمادگی احیای صنایع تعطیل استان زنجان را دارد

به گزارش می متالز، وی اظهارداشت: متاسفانه برخی از صاحبان واحدهای تولیدی که بدهی بانکی دارند، با وجود مساعدت‌های بانکی آماده مذاکره و حل مشکل خود نیستند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های استان زنجان گفت: حضور مدیران بانک های عامل و کمیسیون هماهنگی بانک های استان در جلسات موردی رفع مشکل تولید کنندگان، می تواند در تسریع حل مشکلات بسیار مهم و تاثیر گذار باشد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان زنجان نیز با اشاره به زیادی مشکلات بانکی اعضای این اتاق گفت: مشکلات بین واحدهای تولیدی و بانک ها همواره چالش برانگیز بوده است و دید حمایتی از طرف بانک ها می تواند در احیای واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل بسیار موثر واقع شود.

علی یگانه فر افزود: با وجود تدوین نقشه راه صادراتی استان زنجان در راستای توسعه صادرات، به دلیل بروکراسی‌های اداری بیش از حد، جذب سرمایه گذار و حفظ روند تولید در صنایع فعال با مشکلات عدیده ای روبه‌رو شده است.

وی یادآوری کرد: راهکارها و مساعدت های سیستم بانکی برای فعالان اقتصادی باید از طرف مسوولان اقتصادی استان بیش از پیش تبیین و شفاف سازی شود.

عناوین برگزیده