به گزارش می متالز، کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، براساس اعلام Mysteel Global، در حال حاضر فقط هفت بندر در چین وجود دارد که میتواند این کشتیهای فوق العاده بزرگ را قبول کند.
برخی فعالان بازار نگران این موضوع هستند که این سوپر کشتیها ممکن است میزان واردات سنگ آهن از استرالیا را کاهش داده و درمقابل سنگ آهن وارداتی از برزیل و حتی آفریقا مورد استقبال چینی ها قرار گیرند.
استرالیا فاقد ترمینال هایVery Large Ore) Carrier) یا VLOC برای پهلوگیری این نوع کشتیها در مقایسه با برزیل است که از مارس 2020 تاکنون حدود 66 کشتی Valemax که در مقایسه با Chinamax کمی کوچکتر بوده و ظرفیت حمل 380 تا 400 هزار تن را دارند، حمل سنگ آهن از برزیل به چین را انجام دادهاند.