تاریخ: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۱۷
بازدید: ۵۰۶
کد خبر: ۱۲۰۴۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کشتی‌های 400 هزار تنی «چاینامکس» جایگزین کشتی‌های «کیپ سایز» جهت حمل سنگ آهن می‌شوند

می متالز - چین سنگ آهن بیشتری را با استفاده از کشتی‌های بسیار بزرگ به نام Chinamax با تناژ حمل بار بیش از ۴۰۰ هزار تن (Above 400,000 DWT) در مقایسه با کشتی‌های Capesize با تناژ حمل ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن، وارد خواهد کرد.
کشتی‌های 400 هزار تنی «چاینامکس» جایگزین کشتی‌های «کیپ سایز» جهت حمل سنگ آهن می‌شوند

به گزارش می متالز، کانال تلگرامی کیوان جعفری طهرانی، براساس اعلام Mysteel Global، در حال حاضر فقط هفت بندر در چین وجود دارد که می‌تواند این کشتی‌های فوق العاده بزرگ را قبول کند.

برخی فعالان بازار نگران این موضوع هستند که این سوپر کشتی‌ها ممکن است میزان واردات سنگ آهن از استرالیا را کاهش داده و درمقابل سنگ آهن وارداتی از برزیل و حتی آفریقا مورد استقبال چینی ها قرار گیرند.

استرالیا فاقد ترمینال هایVery Large Ore) Carrier) یا VLOC برای پهلوگیری این نوع کشتی‌ها در مقایسه با برزیل است که از مارس 2020 تاکنون حدود 66 کشتی Valemax که در مقایسه با Chinamax کمی کوچک‌تر بوده و ظرفیت حمل 380 تا 400 هزار تن را دارند، حمل سنگ آهن از برزیل به چین را انجام داده‌اند.

عناوین برگزیده