تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۲۰۵۱۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
نماینده مجلس:

پژوهشکده ویژه آهن و مس در کرمان احداث می‌شود

می متالز - رییس مجمع نمایندگان استان کرمان گفت: مقرر شد که با توجه به ظرفیت‌های بسیار این استان به عنوان بهشت معادن ایران و وجود اساتید برجسته، پژوهشکده و دانشکده تخصصی ویژه سنگ آهن و مس در کرمان دایر شود.
پژوهشکده ویژه آهن و مس در کرمان احداث می‌شود

به گزارش می متالز، شهباز حسن‌پور روز شنبه در نشست مجمع نمایندگان استان با مدیران‌کل کرمان در خصوص استفاده از ظرفیت‌های بلقوه استان با قدردانی از همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت افزود: مصوبه یاد شده تا حصول نتیجه توسط سازمان صمت کرمان پیگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: مقرر شد مشکلات زیست محیطی جنوب استان و ریزگردها در جازموریان با پیگیری اداره‌کل حفاظت محیط زیست مدیریت شود.

نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنا شد که روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان برنامه‌ریزی در خصوص سال جهش تولید را اعلام کنند و همچنین دستگاه‌هایی که تعهد اجرای آن را پذیرفته‌اند همراه با ارسال مکتوب تعهدات خود در راستای برنامه جهش تولید، مطالبات و درخواست‌های خود را از مجمع نمایندگان استان کرمان در جهت پیشبرد اهداف استان اعلام کنند.

وی افزود: مقرر شد که سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت شمال و جنوب استان کرمان واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال را شناسایی کنند و برنامه عملیاتی برای علل تعطیلی و کاهش ظرفیت تولید را برای پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعلام نمایند و همچنین کارگروهی در این زمینه تشکیل شود.

حسن پور گفت: مجمع نمایندگان استان کرمان در نشستی با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت محصولات معدنی به‌ویژه سنگ آهن برگزار کند و موارد مربوط به جهش تولیدات معدنی استان در این نشست پیگیری شود.

وی بیان داشت: تمامی مصوبات شورای معادن استان کرمان که نیاز به پیگیری مجمع نمایندگان استان دارد از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت اعلام شود.

همچنین در این نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اقدامات، راهبردها، ظرفیت‌ها و برنامه‌ریزی خود در خصوص سال جهش تولید را اعلام کردند.

نماینده مجلس: پژوهشکده ویژه آهن و مس در کرمان احداث می‌شود

عناوین برگزیده