تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۳۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۲۰۶۱۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در آذربایجان‌غربی/ واحد فرآوری سیلیس در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: واحد صنعتی معدنی سیلیکون متال با 12 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با اشتغالزایی مستقیم برای 600 نفر در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی سیلیس استان راه اندازی می شود.
تلاش برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی در آذربایجان‌غربی/ واحد فرآوری سیلیس در آذربایجان‌غربی ایجاد می‌شود

به گزارش می متالز، غلامرضا بابایی اظهار داشت: واحد صنعتی معدنی سیلیکون متال با 12 هزار و 500 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و با اشتغالزایی مستقیم برای 600 نفر در راستای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی سیلیس استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: باتوجه به وجود معادن غنی سیلیس در آذربایجان‌غربی و ظرفیت بالای این استان در حوزه معدن حدود ٨٠ درصد مواد اولیه واحد تولیدی سیلیکون متال از معادن داخل استان تأمین خواهد شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سیلیکون متال در صنعت ریخته‌گری آلومینیوم و صنایع شیمیایی کاربرد دارد و این واحد تولیدی با ظرفیت اسمی ۵٠ هزار تن در سال فعالیت خواهندکرد.

بابایی عنوان کرد: آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم‌برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید و جذب سرمایه آغاز شده‌است.

وی یادآورشد: بزرگترین واحد تولید کنسانتره میوه در ارومیه با سرمایه‌گذاری 20 میلیون یور توسط سرمایه گذار خارجی و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 500 نفر در 2 فاز افتتاح شد.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: این واحد تولیدکننده انواع کنسانتره و آبمیوه با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا راه اندازی شده است و با توجه به ظرفیت مناسب استان در تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی، تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه، نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این استان دارد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از واحدهایی که افتتاح شد واحد مهندسی پزشکی ابزار جراحان است که این واحد با سرمایه گزاری 320 میلیارد ریال و با ایجاد اشتغال مستقیم برای 50 نفر توسط سرمایه گزار بخش خصوص به بهره برداری رسید.

بابایی ادامه داد: این واحد تولیدی سالانه 350 هزار دست انواع ایمپلنت و پلاتین فک و صورت، ارتوپدی و ستون فقرات تولید و روانه بازار های کشور می شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اذعان‌کرد: در راستای تحقق بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال که از سوی ایشان به عنوان " سال جهش تولید" نامگذاری شده است و همچنین برای جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی و ایجاد ارزش افزوده مواد معدنی در استان واحد فرآوری مواد معدنی آهن در شهرستان بوکان کلنگ زنی می‌شود.

عناوین برگزیده