تاریخ: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۱۲۰۷۳۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
فرماندار اردستان خبر داد؛

لجام‌گسیختگی و بی‌نظمی مشخصه معدن اردستان در سال‌های اخیر/ تامین آب شهرک صنعتی اردستان با پساب

می متالز - فرماندار اردستان از وجود مشکلات زیادی در حوزه معدن خبر داد و گفت: یک بی‌نظمی و لجام‌ گسیختگی در همه فرآیندهای سرمایه‌گذاری را شاهد هستیم.
لجام‌گسیختگی و بی‌نظمی مشخصه معدن اردستان در سال‌های اخیر/ تامین آب شهرک صنعتی اردستان با پساب

به گزارش می متالز، حمیدرضا تاملی اظهار کرد: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان، اعتبار مورد نیاز برای روشنایی، محوطه‌سازی، نصب تابلو، احداث ساختمان اداری و آتش‌نشانی در شهرک صنعتی اردستان و ناحیه صنعتی زواره و مهاباد را تامین کرده است که هزینه خواهد شد.

وی افزود: شهرک صنعتی به آب غیرآشامیدنی نیاز دارد و  این شرکت اعلام آمادگی کرده است که همه ظرفیت ۱۴ لیتر در ثانیه‌ای پساب فاضلاب اردستان را خریداری و با اداره منابع آب استان وارد مذاکره شوند.

تاملی تصریح کرد: در نظر داریم قرارداد تحویل ۹ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب که با کارخانه فولاد ساوجی بسته شده را فسخ کنیم، زیرا این کارخانه پس از ۱۵ سال هنوز راه‌اندازی نشده است.

فرماندار اردستان تاکید کرد: سهم آب مذکور باید به شرکت شهرک‌های صنعتی واگذار شود و این مهم‌تر از خرید چاه آب برای این شهرک است.

وی با اشاره به مجزا شدن مدیریت شرکت شهرک‌های صنعتی اردستان از نایین،‌ خاطرنشان کرد: مقرر شد یک نیرو به اردستان اختصاص یابد تا به صورت رسمی مشغول به کار شود و برای این شهرک و شهرک صنعتی نطنز یک مدیریت مستقل تعریف و سه روز در اردستان و سه روز در نطنز ارائه خدمت کند.

تاملی در مورد وضعیت معدن‌های اردستان گفت: مشکل‌های زیادی در حوزه معدن داریم و یک بی‌نظمی و لجام‌ گسیختگی در همه فرآیندهای سرمایه‌گذاری را شاهد هستیم؛ هر از چند گاهی یک پروانه بهره‌برداری از سوی استان صادر می‌شود و این شرایط خوبی نیست.

وی تصریح کرد: از اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان درخواست کردیم تکلیف پهنه‌های بلوکه شده و معطل مانده معدنی شهرستان به ویژه شرکت مس طلای اردستان که مشکل‌های زیادی برای استان و در سطح ملی به وجود آورده را مشخص کند.

عناوین برگزیده