تاریخ: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۱۲۱۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رتبه چهارم استان زنجان در ارزیابی محورهای 12 گانه جهش تولید

می متالز - براساس ارزیابی محورهای 12 گانه جهش تولید ازسوی معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، استان زنجان در بین 31 استان و جنوب کرمان رتبه چهارم کشوری را در سه ماهه اول سال جهش تولید به خود اختصاص داد.
رتبه چهارم استان زنجان در ارزیابی محورهای 12 گانه جهش تولید

به گزارش می متالز، در سال جهش تولید برای سازمانهای استانی متناسب با جهت گیری های اصلی وزارت شامل جهش تولید، اتمام طرحها و پروژه های نیمه تمام، توسعه صادرات و کنترل واردات و مدیریت و تنظیم بازار، برنامه های عملیاتی تدوین شده که با توجه به اهداف کمی تعیین شده، عملکرد سه ماهه اول سال سازمان‌های استانی اعلام شده است.

در شاخص فعال سازی واحدهای راکد صنعتی در کشور، فعال سازی تعداد 326 بنگاه پیش بینی شده بود که تعداد 289 بنگاه با درصد تحقق 89 فعال شده است که بنا بر اعلام وزات متبوع، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 160 می باشد.

در هدفگذاری برای صدور پروانه بهره برداری با درصد تحقق 77 در کشور نیز استان زنجان با درصد تحقق 150 رتبه اول کشوری را بدست آورده است.

در خصوص ایجاد اشتغال در صنعت در بین استان ها، بیشترین درصد تحقق مربوط به استان زنجان با درصد تحقق 249 بوده است.

در شاخص انجام بازرسی های هدفمند از بنگاه های اقتصادی در بین استان ها، استان زنجان با 164 درصد بیشترین درصد تحقق را داشته است.

در دیگر شاخص های مورد ارزیابی قرار گرفته نیز استان زنجان توانست برنامه های عملیاتی وزارت متبوع خود را به نحو مطلوب انجان داده و رتبه چهارم کشوری را به دست آورد.

شایان ذکر است؛ در رتبه بندی استانها بر اساس میزان درصد تحقق برنامه ها به استثنای برنامه های احکام صادره و جذب تسهیلات از محل تبصره 18 ابلاغی، استان های شمالغرب کشور عملکرد درخشانی داشته و استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را کسب نموده اند.

عناوین برگزیده